ایستگاه اقلیم‌شناسی تمام‌خودکار گلشن افتتاح شد

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: ایستگاه اقلیم‌شناسی تمام خودکار شهرستان گلشن با اعتبار ۳۵ میلیارد ریال افتتاح شد و داده‌های ارزشمند آن در خدمت توسعه پایدار منطقه خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل هواشناسی استان، ایستگاه اقلیم‌شناسی تمام خودکار گلشن در محل اداره جهاد کشاورزی این شهر با حضور فرماندار و سایر مسئولان شهرستان افتتاح شد.

محسن حیدری در حاشیه افتتاح ایستگاه اقلیم‌شناسی گلشن اظهار کرد: این شهرستان به مرکزیت جالق از شمال به شهرستان خاش، از جنوب تا غرب با شهرستان سراوان و از شرق هم‌مرز با پاکستان است.

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: منطقه مرزی گلشن مرکز کشاورزی و صنعت گلخانه‌داری جنوب‌شرق استان است و ظرفیت و توانمندی تجاری و گردشگری بالایی دارد، سطح زیر کشت محصولات گلخانه‌ای در شهرستان گلشن ۸۸ هکتار و ۱۲ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی دارد.

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان افزود: وجود داده‌های هواشناسی و اثر آن بر کشاورزی منطقه بسیار حائز اهمیت است، با وجود پارامترهای هواشناسی مانند دما، رطوبت، میزان بارش، سمت و سرعت باد، می‌توان تاریخ کشت، دوره آبیاری محصولات، زمان مناسب برای استفاده از سموم کشاورزی و یا کوددهی، زمان برداشت و غیره را با برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تر انجام داد که این عملیات باعث افزایش عملکرد در هکتار می‌شود.

وی یادآور شد: در این ایستگاه داده‌های «دما، رطوبت، فشار هوا، میزان بارش، سمت و سرعت باد» به صورت خودکار و لحظه‌ای اندازه‌گیری و با برقراری ارتباط دیتا به مرکز کنترل اداره‌کل هواشناسی استان و پایگاه داده سازمان هواشناسی مخابره خواهد شد.

حیدری بیان کرد: ایستگاه اقلیم‌شناسی تمام خودکار شهرستان گلشن با اعتبار ۳۵ میلیارد ریال افتتاح شد و داده‌های ارزشمند آن در خدمت توسعه پایدار منطقه خواهد بود.

مهران محمودی، فرماندار گلشن نیز با قدردانی از مجموعه اداره کل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان، اهمیت داده‌های هواشناسی در توسعه بخش کشاورزی، گلخانه‌داری، تجارت، گردشگری، منطقه را مهم و اساسی دانست و به برکت وجود این ایستگاه توسعه پایدار برای منطقه ایجاد خواهد شد.

کد خبر 726323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.