نمایشگاه اشتراکی مازندران و منگستائو قزاقستان راه‌اندازی می‌شود

معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری مازندران گفت: مهم‌ترین هدف مبنی بر این سفر ورود تجار و فعالان اقتصادی استان منگستائو قزاقستان به مازندران، راه‌اندازی نمایشگاه اشتراکی و راه‌اندازی سرای تجاری دو استان ساحلی خزر است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، حسن خیریانپور شامگاه _سه‌شنبه هفدهم بهمن_ در حاشیه بازدید از پایانه بین‌المللی تجارت برنج ایران واقع در آمل در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در راستای فعال‌سازی دیپلماسی اقتصادی این استان با کشورهای سواحل خزر مبنی بر تاکید استاندار سفر هیئت و سفیران تجاری به مازندران انجام شده است، اظهار کرد: تحقق کریدور شمال به جنوب از طریق دریای خزر به استان‌های جنوبی کشور به ویژه نزدیکی با کشور قزاقستان و استان منگستائو موجب حضور این هیئت همراه به استان مازندران شده است.

وی حجم مبادلات اقتصادی و تجاری این استان به قزاقستان را ۱۵ درصد عنوان و مطرح کرد: این مقدار از مبادلات از سوی دریای خزر بعد از کشور روسیه به قزاقستان انجام می‌شود.

معاون استاندار مازندران گفت: با توجه به برنامه‌ریزی این سفر با محوریت بخش‌های کشاورزی، گردشگری و صنعتی مورد توجه این هیئت و تاجران اقتصادی قرار گرفته است.

خیریان پور با بیان اینکه طی این دیدار تفاهم‌نامه‌ای نیز با شورای شهر ساری و استانداری مازندران در حوزه گردشگری و تجاری انجام شد، تصریح کرد: مهم‌ترین هدف مبنی بر این سفر ورود تجار و فعالان اقتصادی این استان با هماهنگی اتاق بازرگانی با استان منگستائو، راه‌اندازی نمایشگاه اشتراکی و راه‌اندازی سرای تجاری دو استان ساحلی خزر است.

وی سرای تجاری را برای رفع گره‌ها و مشکلات موجود در این عرصه مناسب دانست و گفت: همچنین فعال‌سازی پروازهای ساری و اوکتاویو که یکبار انجام می‌شد با این تبادل و همکاری اقتصادی، تجاری و گردشگری دو بار انجام شود.

کد خبر 726276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.