نیمی از جمعت استان کرمانشاه به صورت رایگان بیمه شده‌اند

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: عمده بیمه شدگان بصورت رایگان بیمه شده اند و در حال حاضر حدود نیمی از جمعیت استان یعنی حدود یک میلیون نفر به صورت رایگان بیمه شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، رضا تحویلیان در نشست خبری امروز سه شنبه _ هفدهم بهمن _ با اشاره به خدمات ارزشمند بیمه سلامت در دولت سیزدهم، یکی از این کارهای ماندگار و ارزشمند را رایگان کردن هزینه درمانی بیماران خاص و صعب العلاج عنوان کرد.

وی افزود: در گذشته تنها پنج نوع بیماری خاص و صعب العلاج تحت پوشش بیمه رایگان قرار داشت، اما در حال حاضر هزینه‌های ۱۰۷ بیماری خاص و صعب العلاج رایگان شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: بیماران خاص و صعب العلاج جهت رایگان شدن هزینه‌هایشان باید در سایت بیمه سلامت ثبت نام کرده و مدارک خود را به مراکز بیمه سلامت تحویل دهند تا نشاندار شوند. با نشاندار شدن این بیماران هزینه‌های درمانی آنها رایگان خواهد شد و در حال حاضر بیش از ۳۱ هزار بیمار خاص و صعب العلاج در استان نشاندار شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: تنها در سال جاری ۳۸ میلیارد تومان به بیماران خاص و صعب العلاج استان بابت هزینه‌های درمانی شأن پرداخت شده است.

تحویلیان خدمت ارزشمند دیگر بیمه سلامت در دولت سیزدهم را پرداخت هزینه درمان زوجین نابارور عنوان کرد و افزود: در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد هزینه درمان زوجین نابارور توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود و تا اکنون بیش از ۱۹۲۹ زوج نابارور در سطح استان شناسایی شده که بیش از ۹۰ درصد هزینه‌های درمان آنها توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

وی افزود افتخار دیگری که در همین دولت در بیمه سلامت انجام گرفته تمرکز بر موضوع بحث پیشگیری از بیماری‌ها است و نباید منتظر بمانیم که مردم بیمار شده و سپس هزینه‌های درمان آن‌ها را پرداخت کنیم، چرا که هموار پیشگیری بر درمان مقدم بوده است و در همین راستا معاونت پیشگیری در بیمه سلامت شکل گرفته که بحث آموزش سبک زندگی و رژیم غذایی سالم و تشویق مردم به ورزش و حفظ سلامتی را دنبال می‌کند.

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمانشاه اظهار کرد: در حال حاضر این آموزش‌ها توسط پزشکان خانواده در روستاها آغاز شده و پیگیری می‌شود.

در پرداخت مطالبات تقریباً به روز هستیم / هزینه درمان دهک‌های یک تا ۳ کاملاً رایگان است

وی در ادامه اشاره‌ای به پرداخت مطالبات مراکز درمانی داشت و افزود: خوشبختانه در این زمینه مشکل چندانی نداریم و مطالبات تقریباً به موقع پرداخت می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه در بخش دیگر صحبت‌هایش جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت در استان را بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر اعلام کرد و افزود: در حال حاضر ۵۸ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند و عمده بیمه شدگان به صورت رایگان بیمه شده اند، گفت: در حال حاضر حدود نیمی از جمعیت استان یعنی حدود یک میلیون نفر به صورت رایگان بیمه شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر درمان بیمه شدگان دهک‌های یک تا ۳ به صورت کاملاً رایگان انجام می‌شود، اما متأسفانه مردم اطلاع چندانی از این موضوع نداشته و آن را مطالبه نمی‌کنند.

تحویلیان گفت: این انتظار را داریم که مردم با اطلاع از این موضوع هزینه‌ای برای درمان خود پرداخت نکنند و در صورت دریافت وجه از آن‌ها و یا مشاهده هرگونه تخلف موضوع را با شماره تلفن ۱۶۶۶ در میان بگذارند.

وی افزود: مورد دیگری که نیاز است مردم از آن مطلع باشند این است که برای تمدید بیمه سلامت خود نیازی به مراجعه به دفاتر مراکز بیمه سلامت ندارند و بیمه آن‌ها به صورت خودکار و به صورت الکترونیکی تمدید می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه یادآور شد: افراد تنها برای بار اول جهت عقد قرارداد بیمه باید به ۲۶ دفتر پیشخوان در سطح استان و یا مراکز بیمه سلامت در شهرستان‌ها مراجعه کنند

وی در پایان گفت: همچنین پزشکان، داروخانه‌ها و دندان پزشکان نیازی به مراجعه به مراکز بیمه سلامت نداشته و قرارداد آن‌ها به صورت الکترونیکی قابل تمدید است.

کد خبر 726226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.