تخصیص ۱۸۸۰ میلیارد اعتبار ملی برای خراسان شمالی

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی گفت: طی سال جاری دو هزار و ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار ملی برای استان تصویب شد که از این بودجه هزار و ۸۸۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمد رحمانی امروز -سه شنبه هفدهم بهمن- در نشست خبری اظهار کرد: در سال جاری دو هزار و ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار ملی برای استان تصویب شد که از این بودجه هزار و ۸۸۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

وی افزود: ۲۳۰ میلیارد از بودجه استان صرف اعتبارات عمرانی شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی ادامه داد: در گذشته شاهد تخصیص اعتبار به اداراتی بودیم که نیازمند تخصیص نبودند و اعتبار را در حساب خود نگه می‌داشتند؛ در عوض اداراتی با کسری بودجه برای هزینه‌ها مواجه می‌شدند.

رحمانی خاطرنشان کرد: بر اساس قانون جدید به اندازه نیاز بالفعل ادارات به آنها بودجه تخصیص داده خواهد شد.

وی با تاکید بر اهمیت قانون مولدسازی گفت: تهاتر بدهی‌ها، تجمیع واحدهای اداری و واگذاری اموال غیر استفاده دولت در مولد سازی مورد توجه اند.

وی افزود: ایجاد درگاه ملی مجوزها از اقدامات شاخصی است که در دولت سیزدهم انجام گرفت، که صدور مجوز صرفاً از طریق این درگاه امکان پذیر است؛ همچنین از ابتدای اسفند ماه تمدید مجوزها نیز فقط از طریق درگاه ملی مجوزها صورت خواهد گرفت.

مدیرکل اداره امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در سال گذشته از نظر تورم و گرانی اجناس در استان وضعیت خوبی نداشتیم و رتبه چهارم گران‌ترین استان کشور را داشتیم.

وی در انتها گفت: از لحاظ میانگین تورم و گرانی اکنون به رتبه پانزدهم استان رسیدیم و این اتفاق خوشایندی است.

کد خبر 726211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.