نهضت مدرسه‌سازی استان اردبیل با شتاب جدی ادامه دارد

استاندار اردبیل گفت: با توجه به کمبود ۲۰۰۰ کلاس آموزشی در سطح استان، نهضت مدرسه‌سازی برای رفع این عقب‌ماندگی و کمبود در استان اردبیل شروع شده و پرشتاب به کار خود ادامه می‌دهد.

به خبرگزاری ایمنا از اردبیل، سیدحامد عاملی عصر امروز _سه‌شنبه هفدهم بهمن_ در شورای آموزش و پرورش استان اظهار کرد: با توجه به کمبود ۲۰۰۰ کلاس آموزشی در سطح استان اردبیل و مشکلات متعددی که به دنبال آن وجود دارد، برای رفع این عقب‌ماندگی و کمبود، نهضت مدرسه‌سازی در استان اردبیل با شتاب جدی آغاز شده است.

وی افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در سطح استان اردبیل ۵۰۰ کلاس آموزشی توسط خیرین محترم، ۵۰۰ کلاس توسط دولت و ۱۰۰۰ کلاس از محل مولدسازی اموال مازاد دولتی ساخته خواهد شد و در چارچوب این برنامه‌ریزی، ۲۱۷ کلاس در سال جاری به بهره‌برداری رسیده است.

استاندار اردبیل تصریح کرد: یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌ها در استان اردبیل علاوه بر مسائلی همچون اقتصاد و زیرساخت‌ها، توجه ویژه به آموزش و پرورش در حوزه‌های مختلف اعم از افزایش سرانه فضای آموزشی و ورزشی و افزایش سطح کیفیت آموزشی است.

هنرستان کشاورزی در شهرستان پارس‌آباد راه‌اندازی خواهد شد

محمدمهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش نیز در این نشست گفت: با توجه به سند تحول، باید آموزش و پرورش جزو اولویت‌های اصلی دستگاه‌های اجرایی کشور باشد و در اجرای سند تحول بنیادی نظام آموزشی و پرورشی، همه دستگاه‌ها به وظایف خود عمل کنند.

وی افزود: با توجه به وضعیت نامطلوب نیروی آموزگار و دبیر طی سالیان اخیر در سطح کشور، برنامه ریزی‌های لازم انجام شده است تا سال آینده ۷۱ هزار آموزگار و دبیر جذب آموزش‌وپرورش شود.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش‌وپرورش بیان کرد: یکی از ظرفیت‌های اصلی استان اردبیل کشاورزی است که بر همین اساس، یک هنرستان در حوزه کشاورزی در شهرستان پارس‌آباد راه‌اندازی خواهد شد.

کد خبر 726206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.