راه‌اندازی ۴ دادگاه تخصصی اصناف در نصف‌جهان / روند پرداخت مالیات تسهیل می‌شود

رئیس اتاق اصناف اصفهان از راه‌اندازی چهار دادگاه تخصصی در این نهاد به منظور تسریع و تسهیل حل مسائل حقوقی صنوف و اتحادیه‌ها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد نمکی‌زاده امروز _سه‌شنبه هفدهم بهمن_ در گردهمایی صنعتگران اصفهان با بیان اینکه با راه‌اندازی چهار دادگاه تخصصی میزان مراجعه به قوه قضائیه برای حل مسائل قضائی و حقوقی کاهش پیدا می‌کند، اظهار کرد: در این دادگاه‌ها مسائل به‌صورت کارشناسی و تخصصی، بررسی و حل می‌شود و از طریق آن‌ها بهتر می‌توان برای موارد گوناگون تصمیم‌گیری کرد.

رئیس اتاق اصناف اصفهان تاکید کرد: در استان اصفهان بالغ بر ۲۵۰ هزار واحد صنفی پروانه‌دار وجود دارد که ۱۲۰ هزار واحد آن مربوط به شهر اصفهان است.

نمکی‌زاده گفت: تعدادی واحد صنفی نیز در حال دریافت پروانه‌های کسب خود هستند، اما تعدادی از آن‌ها بدون پروانه و به اصطلاح به صورت زیر پله‌ای مشغول کار است که حضور آن‌ها به عنوان یک آسیب جدی برای صنوف به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: ۷۵ اتحادیه در اصفهان وجود دارد که از تمام اتحادیه‌ها درخواست می‌شود تا موارد مرتبط با مقوله مالیات را مطرح کند تا بتوانیم روند پرداخت مالیات را تسهیل و از طرف دیگر شرایط را برای تولیدکنندگان و صنعتگران بهتر کنیم.

رئیس اتاق اصناف اصفهان خاطرنشان کرد: چهار دادگاه تخصصی در این نهاد به منظور تسریع و تسهیل حل مسائل حقوقی صنوف و اتحادیه‌ها راه‌اندازی می‌شود.

مشکلات صنعتگران رفع شود

سیدعلی شیرانی، رئیس اتحادیه صنف ماشین‌ساز، فلز تراش و خدمات فنی خودروهای سنگین اصفهان نیز در این جلسه اظهار کرد: بسیاری از صنعتگران کشور ملک شخصی ندارند و با توجه به اجاره‌های بالای کارگاه‌ها در شرایط مطلوبی نیستند.

وی ادامه داد: زمینی به مساحت ۲۰ هکتار در شهرک صنعتی «امیرکبیر» واقع در شمال اصفهان متعلق به شهرداری است و درخواست داریم تا بخشی از آن را به فعالان صنعتی تخصیص شود تا قسمتی از مشکلات صنعتگران رفع شود.

به گزارش ایمنا، گردهمایی صنعتگران اصفهان با حضور ۱۵۰ نفر از فعالان این عرصه و با موضوعات مختلف از جمله مباحث آموزشی حوزه کسب و کار نوین در تالار شهروند این شهر برگزار شد.

کد خبر 726204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.