۷۸۰ خانوار در شهر قزوین، محمدیه و مهرگان صاحب زمین شدند

مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین از صاحب زمین شدن ۷۸۰ خانوار در شهر قزوین، محمدیه و مهرگان در دهه مبارک فجر خبر داد.

سیدعلی هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین اظهار کرد: در راستای اجرای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت قرعه‌کشی واگذاری زمین برای خانواده‌های سه فرزندی و بیشتر شهر قزوین، محمدیه و مهرگان برگزار شد و متقاضیان طرح جوانی جمعیت در شهرهای قزوین، محمدیه و مهرگان که تا پایان آذر ماه سال ۱۴۰۲ ثبت نام کرده بودند و پرونده‌های آنها به اداره کل راه و شهرسازی تحویل داده شده و مورد بررسی قرار گرفته بود، در این قرعه کشی شرکت داده شدند.

وی اضافه کرد: در پالایش اولیه عده‌ای از متقاضیان که شرایط دریافت زمین را نداشتند حذف شدند و ۱۱۳۰ نفر واجد شرایط برای دریافت زمین شناخته شدند که ازین تعداد حدوداً ۳۵۰ نفر متقاضی دریافت زمین در رشتقون و نجم‌آباد بوده و ۷۸۰ نفر نیز متقاضی دریافت زمین در مهرگان بودند.

دبیر شورای تأمین مسکن استان قزوین ادامه داد: در این طرح ۳۹۰ قطعه زمین برای ۷۸۰ خانوار با متراژهای متغیر از ۱۶۰ الی ۲۸۰ متر تأمین شده و این قرعه کشی صرفاً به منظور گروه بندی افراد و تعیین قطعات صورت گرفته و به همه مشمولان تعلق خواهد گرفت.

هاشمی یادآور شد: ضمن اینکه طبق آئین نامه اجرایی قانون جوانی جمعیت، سقف ریالی واگذاری اراضی حداکثر تا مبلغ یک میلیارد و صد و هفتاد میلیون تومان می‌باشد و چنانچه ارزش بهای زمین بیشتر از این مبلغ باشد متقاضی می‌تواند با تمایل خودش یا مازاد قیمت زمین که توسط کارشناس قوه قضائیه تعیین می‌شود را پرداخت کند یا در صورتی که تمایل و یا توان پرداخت مازاد آن را نداشته باشد قطعه مورد نظر به دو نفر از متقاضیان واجد شرایط واگذار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حداکثر مساحتی که گفته شده ۲۰۰ متر مربع می‌بایست واگذار شود گفت: در قانون به صراحت آمده حداکثر ۲۰۰ متر مربع برابر ضوابط طرح تفصیلی به متقاضی واگذار شود؛ ولی قطعه کمتر و کوچک‌تر هم باشد قابل واگذاری است و در اینجا موضوع مورد اهمیت در واگذاری اراضی ارزش ریالی آن می‌باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان درباره مبلغی که گفته می‌شود بابت بهای زمین پرداخت می‌شود، گفت: بابت بهای زمین مبلغی از متقاضیان دریافت نمی‌شود و زمین کاملاً به صورت رایگان در اختیار آنان قرار می‌گیرد و مبلغی که گفته می‌شود صرفاً بابت هزینه آماده سازی اراضی است.

کد خبر 726188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.