«شمشیر و اندوه» روایتی از بعد شهادت امام حسن(ع) تا ورود امام حسین(ع) به کربلا

انیمیشن شمشیر و اندوه، وقایع مهم تاریخ اسلام و نقش موثر ایرانیان در آن‌ها را به تصویر می‌کشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، انیمیشن شمشیر و اندوه یکی از چهار انیمیشن راه یافته به جشنواره فیلم فجر است که روایتی از تاریخ اسلام و ماجرای واقعه کربلا را روایت می‌کند.

خلاصه انیمیشن شمشیر و اندوه

انیمیشن شمشیر و اندوه اثری ۹۲ دقیقه‌ای است که برهه تاریخی بعد از شهادت امام حسن مجتبی (ع) تا ورود امام حسین (ع) به کربلا را روایت می‌کند؛ در واقع روایت این اثر از زاویه دید یک ایرانی است که در شهر مدائن زندگی می‌کند و منجر به پیوستنش به قافله امام حسین (ع) خواهد شد.

مخاطب این انیمیشن نوجوان و جوان در نظر گرفته شده و در خلاصه داستان آن آمده است: «برای تحقق رویایی که داری مبارزه کن…»

لازم به ذکر است این پویانمایی برای اولین بار در تاریخ انیمیشن ایران با استفاده از اسکن انسانی (MetaHuman) تولید شده است.

عوامل انیمیشن شمشیر و اندوه

صداپیشگان فیلم شمشیر و اندوه، زهره شکوفنده، مهبد قناعت پیشه، تورج نصر، غلامرضا صادقی، سعید مقدم‌منش، میثم نیکنام، سعید غفارمنش، حسام صادقی‌نیکو، محسن سرشار، محسن زرآبادی، اعظم حبیبی، کوروش زارع‌پناه، مهرداد معمارزاده، مریم خلقتی، شیدا زینی، عالم‌تاج خیری‌نیا، ابراهیم ربیعی، جوانه برهانی، میلاد مبینی، شهره روحی و مسیحا شیهدی‌اصل هستند.

همچنین فیلمنامه‌نویسان این برنامه، عماد رحمانی و مهدی جعفری، کارگردانان: عماد رحمانی، مهرداد محرابی، تهیه‌کننده: مهدی جعفری، مدیر تولید: معین کریمی، تدوین: مهرداد محرابی، موسیقی: شاهین پژهان، آرش آقابابائی، طراح صدا و SFX: شاهین پژهان، طراح ارشد کاراکتر: بنیامین شجاعی باغینی، کارگردان هنری: میلاد علیقلیا، مسئول رندر: بهداد باقری، شبیه‌سازی مو و پارچه: محمد مشتاقی، سیاوش مصلحی، سرپرست صداپیشگان: حسام صادقی‌نیکو، مدیر دوبلاژ: حسام صادقی نیکو، صدابردار: بهنیا سبزواری، امور فنی صدا: میلاد استخری است.

ساخت این اثر نزدیک دو سال طول کشیده و نزدیک به ۲۰۰ نفر در این پروژه درگیر کار بوده‌اند؛ یکی از ویژگی‌های مهم این انیمیشن که البته در فیلم‌های روز سینمای جهان وجود دارد استفاده از سیستم صدای دالبی سه بعدی است؛ همچنین رندر این انیمیشن هم در داخل کشور انجام شده و با دو زبان فارسی و انگلیسی هم تولید شده است.

پوستر انیمیشن شمشیر و اندوه‌

«شمشیر و اندوه» روایتی از بعد شهادت امام حسن(ع) تا ورود امام حسین(ع) به کربلا

کد خبر 726183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.