صنایع تبدیلی و فرآوری تقویت شود/ لزوم فاصله‌گرفتن از خام‌فروشی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر توسعه صنایع تبدیلی و فاصله گرفتن از خام‌فروشی گفت: توسعه صنایع تبدیلی و فراوری یک نیاز ضروری است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدعلی زلفی‌گل امروز _سه‌شنبه هفدهم بهمن‌_ در آئین افتتاح طرح‌های اقتصادی استان بوشهر اظهار کرد: حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و کسانی که در ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان فعالیت می‌کنند، امری لازم و ضروری است.

وی افزود: امروز رتبه اقتصادی کشورها بر اساس پیچیدگی‌های اقتصادی تعیین می‌شود و کشورهایی که خام فروشی می‌کنند رتبه پایینی دارند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: معادن، نفت و گاز و پتروشیمی و سایر ظرفیت‌های اقتصادی و تولیدی، اگر خام‌فروشی شوند، سودآوری کمتری دارند.

زلفی‌گل خاطرنشان کرد: فرآوری محصولات خام و تولید محصولات جدید، علاوه بر افزایش درآمد ارزی و ریالی، اشتغال‌زایی بیشتری نیز خواهد داشت.

وی گفت: پیچیدگی اقتصادی یعنی ما از علم و فناوری در تولید محصولات جدید بهره بگیریم و از خام‌فروشی فاصله بگیریم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر استفاده از فناوری در حوزه صنعت و تولید گفت: کربنات تولیدی این کارخانه، مصارف زیادی در حوزه دارو و مواد شیمیایی دارد و بهره‌وری ارزی را افزایش می‌دهد.

زلفی‌گل افزود: دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر در بخش شیمی بسیار قوی و توانمند است و می‌توانند به این کارخانه در زمینه فرآوری کربنات کمک کنند.

وی با اشاره به توسعه و پیشرفت استان بوشهر یادآور شد: با تلاش‌های استاندار جهادی استان بوشهر، شاهد رشد و تعالی استان در حوزه‌های مختلف هستیم که امیدوارم این روند تداوم پیدا کند.

منبع: مهر

کد خبر 726132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.