رونمایی از خودروهای ویژه آتش‌نشانی تا پایان سال جاری

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم گفت: خرید خودرو های CBRM، انجام شده و تا پایان سال جاری در ایستگاه آتش‌نشانی مرکزی شهر قم رونمایی می‌شود.

مهدی اصفهانیان مقدم در گفتگو با خبرنگار ایمنا در قم، در حاشیه مراسم افتتاح پروژه‌های شهرداری قم به مناسبت دهه مبارک فجر اظهار داشت: آئین افتتاح ۵۷ پروژه در زمینه‌های مختلف خدماتی، فرهنگی، عمرانی، حمل‌ونقل و ترافیک، زیست محیطی و ایمنی با اعتباری بالغ بر ۱۰۵ هزار میلیارد ریال با حضور مجموعه مدیریت شهری برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه بخشی از این پروژه‌ها در حوزه مدیریت ایمنی و آتش‌نشانی و بخش دیگری در حوزه معاونت خدمات شهری و زیست محیطی است، افزود: یکی از این پروژه‌ها می‌توان به بهره برداری از بزرگترین ایستگاه آتش‌نشانی و خدمات ایمنی در کشور واقع در بلوار آئینی بلوار پیامبر اعظم (ص) اشاره کرد.

معاون محیط زیست و حوزه خدمات شهری شهرداری قم با بیان اینکه ایستگاه مادر شامل ۱۴ آشیانه است تصریح کرد: در راستای افزایش ضریب ایمنی شهر ،۱۴ آشیانه جهت استقرار خودروها و تجهیزات پیشرفته در ایستگاه مادر وجود دارد.

اصفهانیان مقدم با اشاره به برگزاری مناسبت‌های ملی و مذهبی در بلوار آئینی پیامبر اعظم (ص) یادآور شد: قرارگیری ایستگاه پشتیبان در این بلوار با رویکرد پیشگیرانه در زمینه موضوعات تأمین ایمنی و افزایش ضریب ایمنی موکب‌ها، ایستگاه‌های صلواتی و غرفه‌های که در مجموعه بلوار پیامبر اعظم (ص) در ایام و مناسبت‌ها خدمات ارائه می‌دهد.

وی احداث مرکز فرماندهی و سایت آموزش خبر داد و عنوان کرد: رویکرد و سیاست مجموعه مدیریت شهری پیشگیرانه است و در همین راستا شاهد کاهش ۳۵ درصدی در حوادث و حریق‌های مسکونی نسبت به سال ۱۴۰۱ هستیم.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم اضافه کرد: به منظور افزایش ضریب ایمنی با مشارکت اصناف، صنایع و مراکز تجاری با نگاه پیشگیرانه اقدامات بازبینی ایمنی در دستور کار قرار دارد.

اصفهانیان مقدم اذعان کرد: ایستگاه‌های آتش‌نشانی مکلف هستند تا محدوده پیرامون خود را از نظر ایمنی مورد ارزیابی قرار دهد و با همکاری متولیان نواقص موجود را مرتفع کنند.

وی حمایت‌های شهرداری را مورد توجه قرارداد و گفت: مجهز کردن ایستگاه آتش نشانی مادر به تجهیزات پیشرفته‌ای چون نردبان‌های مرتفع ۵۵ متری، موتورسیکلت‌های AFD، خودروهای پیشران، ادوات نجات در دستور کار بوده است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم از رونمایی خودرو CBRM که حاوی تجهیزات مقابله با بحران‌های شیمیایی، بیولوژیک و پرتویی است تا پایان سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: خرید خودرو ویژه CBRM، به منظور حریق واقع شیمایی و رادیو اکتیو با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان انجام شده است و تا پایان سال جاری از این خودرو در ایستگاه آتش نشانی مرکزی شهر قم رونمایی خواهد شد.

کد خبر 726125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.