۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱
تولید آسفالت بازیافتی در اراک

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری اراک گفت: هم اینک خط تولید آسفالت بازیافتی با استفاده از دستگاه سیار بازیافت آسفالت، به منظور حفاظت از محیط زیست و صرفه جویی در هزینه‌های تولید آسفالت، در مجتمع بلوک زنی شهرداری اراک فعال است.

فریدون عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی اظهار کرد: شهرداری به منظور استفاده بهینه از تراشه‌های آسفالت و تبدیل آن به آسفالت بدون نیاز به تهیه در کارخانه، اقدام به تهیه و راه اندازی دستگاه سیار بازیافت آسفالت کرده است.

وی افزود: دستگاه سیار بازیافت آسفالت در کوتاه‌ترین زمان ممکن تراشه‌های آسفالت را با قیر مخلوط و سریعاً با حرارت لازم و کاملاً استاندارد، آسفالت مورد نیاز در لکه گیری‌ها را به صورت سیار تهیه و در اختیار عوامل عمرانی برای ساماندهی و لکه‌گیری و آسفالت معابر قرار می‌دهد.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری اراک با بیان اینکه خط تولید آسفالت بازیافتی در مجتمع بلوک زنی فعال است، خاطرنشان کرد: از مزایای تولید آسفالت بازیافتی می‌توان به حذف هزینه‌های حمل و نگهداری، انباشت تراشه‌های آسفالت، صرفه‌جویی قابل توجه ریالی برای خرید قیر و مصالح سنگی، جلوگیری از هدر رفت تراشه‌های آسفالتی، بازیافت آسفالت قدیمی، سازگاری با محیط زیست و کاهش آلایندگی‌ها اشاره کرد.

عسگری تصریح کرد: شهرداری اراک سال گذشته در راستای استفاده بهینه از تراشه‌ها و کلوخه‌های آسفالت و تبدیل آن به آسفالت بدون نیاز به تهیه در کارخانه و رسیدن به هدف نهایی که همان بازیافت آسفالت باشد، اقدام به خرید و راه انداری دستگاه سیار بازیافت آسفالت کرده است.

کد خبر 726111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.