گام محکم سپاهان برای صعود به فینال

نخستین دیدار تیم‌های والیبال بانوان سپاهان و مهرسان در مرحله نیمه نهایی لیگ‌برتر والیبال بانوان برگزار شد که تیم والیبال بانوان سپاهان با نتیجه سه بر یک پیروز این دیدار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اولین دیدار دور رفت مرحله نیمه نهایی لیگ برتر والیبال بانوان امروز -سه‌شنبه هفدهم بهمن- از ساعت ۱۲ به میزبانی سپاهان از تیم مهرسان تهران در ورزشگاه شهید میثمی برگزار شد که شاگردان فریبا صادقی با نتیجه سه بر یک پیروز این دیدار شدند.

دیدارهای مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر والیبال بانوان به صورت دو برد از سه مسابقه است و دیدار دور برگشت دوشنبه _بیست‌وسوم بهمن_ برگزار می‌شود و در صورت نیاز مسابقه سوم بیست‌وهشتم بهمن برگزار خواهد شد.

بازیکنان تیم والیبال بانوان سپاهان

سمانه سیاووشی، مونا دریس محمودی، فاطمه سفری، فاطمه عنایت، آتوسا ملک نژاد، فاطمه حسنی

سرمربی: فریبا صادقی

بازیکنان تیم والیبال بانوان مهرسان تهران

مهتا یحیی پور، زهرا رضایی، فاطمه منظوری، شبنم امینی، درسا فلاح، زهرا بخشی

سرمربی: فاطمه رشیدی

ست نخست؛ سپاهان ۲۵ - مهرسان ۱۹

ست نخست با ضرب امتیاز برای تیم مهرسان تهران آغاز شد و در ادامه با نتیجه هفت بر سه پیش افتاد، اما با جنگندگی تیم سپاهان دو تیم در امتیاز هفت به تساوی رسیدند. در ادامه تیم‌های دو سمت‌تور در روند بازی پایاپای پیش رفتند. دو تیم در امتیاز ۱۴ به تساوی رسیدند، اما شاگردان فریبا صادقی توانستند خود را در روند امتیازگیری پیش بیندازند.

با دفاع خوب روی تور دختران اصفهانی توپ‌های مهرسان به امتیاز تبدیل نشد تا سپاهان زودتر به امتیاز ۲۰ برسد. هرچند شاگردان فاطمه رشیدی تمام تلاش خود را برای کاهش اختلاف امتیاز کردند، اما حملات سریع و دفاع بلند سپاهان مانع شد تا این ست با نتیجه ۲۵ بر ۱۹ به سود تیم سپاهان شود.

ست دوم؛ سپاهان ۲۳ - مهرسان ۲۵

ست دوم با دو امتیاز پیاپی برای سپاهان آغاز شد. دو تیم در امتیاز پنج به تساوی رسیدند، اما بلافاصله تیم میزبان با برتری در رالی‌های طولانی نتیجه را هفت بر پنج به سود خود کرد. با وجود تلاش شاگردان رشیدی، دختران سپاهان زودتر امتیازات خود را دو رقمی کردند تا مهرسان تهران در نتیجه ۱۱ بر هفت در خواست وقت استراحت کند.

حاصل وقت استراحت امتیاز هشت برای تیم میهمان بود. دو تیم به تساوی در پوئن ۱۲ رسیدند و تا امتیاز ۱۶ پایاپای پیش رفتند، اما با برتری مهرسان در یک رالی دیدنی با نتیجه ۱۸ بر ۱۶ پیش افتاد و تیم تهرانی زودتر به امتیاز ۲۰ رسید. در نتیجه ۲۱ بر ۱۸ برای تیم سپاهان درخواست وقت استراحت شد که نتیجه وقت استراحت امتیاز و توپ برای شاگردان صادقی بود.

در نتیجه ۲۳ بر ۲۰ برای تیم مهرسان درخواست وقت استراحت شد. وقت استراحت برای مهرسان نتیجه‌ای نداشت و توپ به سود سپاهان به اوت رفت. در نتیجه ۲۴ بر ۲۲ فریبا صادقی درخواست وقت استراحت فنی داد و توپ و امتیاز را برای تیمش گرفت. با به اوت رفتن سرویس بازیکنان سپاهان، مهرسان ۲۵ امتیازی شد و با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ به پیروزی رسید تا دو تیم در ست شماری به تساوی برسند.

ست سوم؛ سپاهان ۲۵- مهرسان ۱۸

نخستین امتیاز ست سوم به نام سپاهان ضرب شد. در همان ابتدای ست دو تیم در امتیاز دو به تساوی رسیدند و تا امتیاز ۶ پایاپای پیش رفتند، اما سپاهان با کسب دو امتیاز پی در پی پیش افتاد. مهرسان در نتیجه ۹ بر ۱۰ زودتر از میزبان، امتیاز خود را دو رقمی کرد.

دو تیم مجدد در امتیاز ۱۲ به تساوی رسیدند، اما در ادامه جنگندگی شاگردان صادقی، سپاهان را ۱۷ بر ۱۳ پیش انداخت. با به اوت رفتن توپ به سود شاگردان رشیدی، مهرسان دو امتیاز پی در پی گرفت. با نشستن توپ در جای خالی زمین این تیم، سپاهان مجدد پیش افتاد.

دختران میزبان در نتیجه ۲۰ بر ۱۶ زودتر از تیم مهمان به امتیاز بیست رسیدند تا رشیدی برای جبران اختلاف امتیازات درخواست وقت استراحت فنی کند؛ حاصل وقت استراحت به سود شاگردان صادقی بود و امتیاز ۲۱ را به سپاهان تقدیم کرد.

امتیاز ۲۳ با رسیدن سرویس بازیکنان سپاهان در میانه زمین مهرسان برای طلایی‌پوشان کسب شد. با به تور خوردن سرویس دوم سپاهان امتیاز و توپ در اختیار مهرسان قرار گرفت، اما با از دست رفتن توپ به سود شاگردان صادقی، سپاهان ۲۴ امتیازی شد.

در نتیجه ۲۴ بر ۱۸ صادقی درخواست وقت استراحت داد و با آبشار زیبای بازیکنان سپاهان امتیاز ۲۵ برای این تیم بر روی تابلو امتیازات نقش بست. سپاهان در ست سوم با نتیجه ۲۵ بر ۱۸ به پیروزی رسید تا در ست شماری دو بر یک تیم پیش باشد.

ست چهارم؛ سپاهان ۲۵- مهرسان ۱۶

نخستین امتیاز ست چهارم برای تیم مهرسان تهران ضرب شد و در ادامه دو تیم در امتیازگیری تا پوئن سه پایاپای پیش رفتند، اما شاگردان صادقی خیلی سریع اختلاف چهار امتیازی ایجاد کردند، با رد نشدن سرویس سپاهان توپ و امتیاز به مهرسان رسید.

دختران طلایی در نتیجه ۹ بر ۱۰ زودتر امتیازات خود را دو رقمی کردند. امتیاز ۱۳ در حالی برای سپاهان رقم خورد که دو تیم نمایشی زیبا در یک رالی طولانی داشتند.

با وجود اختلاف چهار امتیازی، شاگردان رشیدی با جنگندگی که داشتند امتیازات را در پوئن ۱۵ به تساوی کشاندند ولی مجدد موتور امتیازگیری سپاهانی‌ها روشن شد و خیلی سریع با اختلاف پنج امتیازی نتیجه را ۲۰ بر ۱۵ به سود خود کردند.

با به اوت رفتن توپ مهرسان به سود سپاهان امتیاز ۲۳ برای طلایی‌پوشان ضرب شد. در نهایت شاگردان صادقی با نتیجه ۲۵ بر ۱۶ به برتری رسیدند تا سپاهان با نتیجه دو بر یک تیم پیروز نخستین مسابقه نیمه نهایی باشد.

کد خبر 726100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.