اولین دوره آموزش جامع به پاکبانان شهر میراث جهانی یزد برگزار شد

معاوت خدمات شهری شهرداری یزد گفت: اولین دوره آموزش جامع به پاکبانان شهر میراث جهانی یزد در قالب گروه‌های ۶۰ نفره برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی معاونت خدمات شهری شهرداری یزد، حمیدرضا رحیمدل از برگزاری اولین دوره آموزش جامع به پاکبانان شهر میراث جهانی یزد در موضوعات مختلف سلامت فردی، حفظ محیط زیست، بهداشت عمومی، بیماری‌های واگیردار و مهارت‌های رفتاری خبر داد.

وی گفت: نظر به اینکه اکثر پاکبانان در تمامی ساعات شبانه روز و در مکان‌های مختلف سطح شهر اعم از کارخانه پردازش، نظافت و رفت و روب، شستشو حمل و انتقال پسماندها فعالیت می‌نمایند لذا آموزش یکی از ارکان مهم جهت حفظ سلامت و بهداشت فردی و خانوادگی برای این عزیزان محسوب می‌شود.

رحیمدل افزود: این دوره‌ها به صورت الزامی برای ارتقائ دانش پاکبانان در گروه‌های ۶۰ نفره برگزار می‌شود که منطقه بافت تاریخی و منطقه یک تا اوایل اسفند ماه امسال به پایان می‌رسد و سایر مناطق بعد از ماه مبارک رمضان انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: مربیان این دوره از سوی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی معرفی گردیدند که مباحثی همچون بهداشت فردی و محیط زیست، بهداشت حرفه‌ای، مهارت‌های رفتاری و ارتباطی، مهارت‌های زندگی، آشنایی با بیماری‌های واگیردار و غیر واگیردار و تغذیه را به شرکت کنندگان آموزش می‌دهند.

کد خبر 726076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.