ارومیه قلب تپنده غرب و شمال‌ غرب کشور می‌شود

وزیر اقتصاد و دارایی در جمع فعالان اقتصادی ارومیه گفت: طی سال‌های آینده ارومیه و فعالان اقتصادی این منطقه باید به قلب تپنده غرب و شمال‌ غرب کشور شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، سیداحسان خاندوزی امروز _سه‌شنبه هفدهم بهمن_ که به مناسبت کلنگ‌زنی منطقه ویژه اقتصادی سرو در ارومیه حضور یافته است، در همایش فعالان اقتصادی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: بسیار خوشحال هستم که در استان کم‌نظیر، پرقابلیت، پراستعداد و ۱۲ هزار شهید نام‌آور حضور یافته‌ام.

وی با اشاره به اقدامات دولت افزود: در هر سفر تغییر و تحول توسعه اقتصادی را در این استان شاهد هستیم.

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: عقب‌ماندگی در این استان بسیار زیاد است، اما با تلاش مدیران و فعالان بخش خصوصی تحول دو سال اخیر را باید به فال نیک گرفت.

خاندوزی ادامه داد: این استان توانسته است یکی از بالاترین نرخ‌های کاهش بیکاری در سطح کشور را کسب کند.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه در نسبت کالاهای وارداتی به کشور استان، هرمزگان نیمی از واردات را به خود اختصاص داده است، اما به جهت نقطه اتصالات متعدد و راهبردی اهمیت آذربایجان‌غربی مثال‌زدنی است و باید سال‌های آینده سکوی پرتاب کالاهای صادراتی کشور بر بستر این استان شکل گیرد.

خاندوزی تاکید کرد: طی سال‌های آینده ارومیه و فعالان اقتصادی این منطقه باید به قلب تپنده غرب و شمال غرب کشور شود.

وی با بیان اینکه جهت این امر حوزه تشریفات گمرکی باید در این استان تقویت شود، ادامه داد: از مدیرکل گمرک کشور خواسته‌ام تا تسهیل در امور مربوط به گمرک و مشکلات تأمین ارز در این منطقه را مدنظر قرار دهد.

خاندوزی عنوان کرد: در خصوص بسیاری از سرمایه‌گذاران کشور، آن‌ها در انتخاب بهینه مکان سرمایه‌گذاری خود و چالش‌های موجود، همواره تقاضا داشتند، اما پاسخی دریافت نمی‌کردند و این نیاز مسئله‌ای است که در دولت سیزدهم مورد توجه قرار گرفته است.

وزیر اقتصاد و دارایی خاطرنشان کرد: اطلس سرمایه‌گذاری کشور را بر اساس داده محوری تنظیم کردیم و رونمایی شد و برای تمام ۳۱ استان کشور سرمایه‌گذاران می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن به اطلاعات کافی دست پیدا کنند.

خاندوزی با بیان اینکه در خصوص سرمایه‌گذاران و همکاری با فعالان اقتصادی بخش خصوصی باید همه امور در یک نظام ضابطه‌مند مبتنی بر ابلاغیه‌های یکسان باشد، تصریح کرد: باید سلایق و امیال دستگاه‌ها و سازمان‌ها در مسائل مربوط به تعامل و همکاری سازمان‌های دولتی و فعالان اقتصادی بخش خصوصی حذف شود و رئیس‌جمهور بر رفع این موضوع تاکید داشتند و هیئت وزیران آئین‌نامه اجرایی ماده ۲۴ را در این راستا مصوب کرد که از هفته آینده اجرا می‌شود.

کد خبر 726074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ارومیه قلب آذربایجان ❤ IR ۰۳:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
    2 0
    ارومیه قلب آذربایجان ❤خاک ابدی و خط قرمز ترکها ❤ یاشاسین اورمیه ❤یاشاسین آذربایجان ❤یاشاسین ترک ❤
  • ارومیه قلب آذربایجان ❤ IR ۰۳:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    3 0
    ارومیه قلب آذربایجان ❤ارومیه قلب آذربایجان ❤ارومیه قلب آذربایجان ❤ارومیه قلب آذربایجان ❤ارومیه قلب آذربایجان ❤ارومیه قلب آذربایجان ❤ارومیه قلب آذربایجان ❤ارومیه قلب آذربایجان ❤ارومیه قلب آذربایجان ❤ارومیه قلب آذربایجان ❤ارومیه قلب آذربایجان ❤ارومیه قلب آذربایجان ❤ارومیه قلب آذربایجان ❤ارومیه قلب آذربایجان ❤ارومیه قلب آذربایجان ❤ارومیه قلب آذربایجان ❤ارومیه قلب آذربایجان ❤ارومیه قلب آذربایجان ❤ارومیه قلب آذربایجان ❤ یاشاسین اورمیه ❤یاشاسین آذربایجان
  • ارومیه قلب آذربایجان ❤ IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲
    1 0
    ارومیه قلب آذربایجان ❤به دیار آذربایجان ارومیه شهر والیبالی و والیبال نشین خطه آذربایجان دومین شهر ترک نشین ایران بعد از شهر برادر و قارداش تبریز ❤شهر شهیدان باکری ها و امینی ها فرمانده لشگر قهرمان 31عاشورا، شهر کاپیتان تیم ملی والیبال سعید معروف، شهر والیبالی و پایتخت والیبال آذربایجان ، شهر آشیق های آذربایجان، شهر مهد و فرهنگ و قلب ابدی آذربایجان خوش آمدید ❤ آذربایجان دیارنا گوزل اورمیه شهرینه چوخ خوش گلیبسیز ❤ به دیار آذربایجان شهر زیبایی ارومیه خیلی خوش آمدید ❤ ما آذربایجانی ها بخصوص اورمیه ای ها به ترکی ( اورمولوها) خونگرمو مهمان نوازیم ❤ یاشاسین آذربایجان ❤یاشاسین اورمیه ❤یاشاسین ترک ❤ ❤ ارومیه قلب آذربایجان ❤