تولید ۲۲ هزار تن ماهی در کهگیلویه و بویراحمد

وزیر جهاد کشاورزی گفت: سالانه در کهگیلویه و بویراحمد ۲۲ هزار تن ماهی تولید می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، محمدعلی نیکبخت امروز _سه‌شنبه هفدهم بهمن_ در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: مسئولان این استان اشراف خوبی به حوزه کشاورزی دارند و تحولات خوبی به دلیل همین نگاه ایجاد شده است.

وی با اشاره به تولید ۲۲ هزار تن ماهیان سردآبی در این استان افزود: در زمینه تولید ماهیان سردآبی کارهای خوبی شده است، البته در کل کشور اولویت و اصل حوزه شیلات است که در اقتصاد ملی بهترین فرصت سرمایه‌گذاری و اشتغال، تولید، صادرات و ارزآوری در حوزه شیلات و ماهیان سردآبی است‌.

وزیر جهاد کشاورزی تولید ۲۲ هزار تن ماهی برای استانی که ساحلی نیست را چشمگیر خواند و گفت: این آمار نشان می‌دهد از ظرفیت بخش شیلات بیشتر از ۱۰ درصد استفاده نکردیم.

وی از صادرات هفت هزار تن ماهی از کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و تصریح کرد: میزان صید ماهی سه استان شمالی کشور در یک سال ۱۸ هزار تن است، اما استان کهگیلویه و بویراحمد ۲۲ هزار تن تولید دارد که طرح‌های حوزه شیلات این استان باید حمایت شود.

نیکبخت با اشاره به صنایع غذایی، سردخانه و کارخانجات صنایع تبدیلی خاطرنشان کرد: وجود این زیرساخت‌ها موجب می‌شود که ضمن جلوگیری از ضایعات، صادرات محقق شود.

وی افزود: تاکید ما پرداخت کمک‌های فنی و اعتباری در این حوزه است و اگر در کل کشور به همین مقوله بپردازیم، سایر کشورهای جهان را به عقب می‌بریم.

نیکبخت وجود ۴۰۰ گونه گیاهی کمیاب را از دیگر پتانسیل‌های کهگیلویه و بویراحمد برشمرد و گفت: گیاهان دارویی ذخیره ژنتیکی و تولید اقتصادی خوبی است که حتماً به صورت خاص به این استان در زمینه گیاهان دارویی و گلخانه توجه می‌شود.

کد خبر 726053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.