نقش ویژه منطقه ویژه اقتصادی سرو ارومیه در گسترش عملیات ترانزیتی گمرکی با ترکیه

وزیر اقتصاد و دارایی در مراسم کلنگ‌زنی منطقه ویژه اقتصادی سرو ارومیه گفت: سازمان مسئول مدیریت منطقه ویژه اقتصادی این تعهد را داده است که دهه فجر سال آینده، اجرایی شدن زیرساخت‌های منطقه را شاهد باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، سیداحسان خاندوزی امروز _سه‌شنبه هفدهم بهمن_ که به منظور کلنگ‌زنی منطقه ویژه اقتصادی سرو در ارومیه حضور پیدا کرده بود، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پروژه منطقه ویژه اقتصادی سرو در ارومیه امروز با حضور مقامات استانی و نمایندگان مجلس کلنگ‌زنی شد.

وی افزود: سازمان مسئول مدیریت منطقه ویژه اقتصادی این تعهد را داده است که در دهه فجر سال آینده، اجرایی شدن زیرساخت‌های منطقه را شاهد باشیم.

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: بخش‌های دیگری همچون حصارکشی و فنس ظرف شش ماه آینده به پایان خواهد رسید.

خاندوزی با اشاره به ایجاد این منطقه ویژه اقتصادی ادامه داد: امیدوارم با همت تمام دستگاه‌های مرتبط یکی از ظرفیت‌های بسیار خوب آذربایجان‌غربی در جوار مرز و گمرک سرو بتواند فرصت بی‌بدیلی را برای شرکت‌های تولیدی فراهم کند تا در کوتاه‌ترین زمان و با کمترین هزینه عملیات ترانزیتی گمرکی خود را با کشور ترکیه انجام دهند.

وی با اشاره به سفر خود به منطقه سرو یادآور شد: در این سفر تسریع آغاز عملیات اجرایی و بهره‌برداری از xray منطقه تدابیری اتخاذ شد که ظرف چند هفته آینده ثمراتش را مردم استان خواهند دید.

به گزارش ایمنا، منطقه ویژه اقتصادی ارومیه-سرو در دو زون، یکی در مرز سرو و دیگری در شهرک صنعتی فاز ۳ ارومیه اجرایی خواهد شد، برای راه‌اندازی این منطقه، ۴۲۰ هکتار زمین در مرز سرو و ۵۰۰ هکتار زمین در شهرک صنعتی شماره ۳ ارومیه در جاده سرو تدارک دیده شده است، اختصاص معافیت مالیاتی در حوزه‌های اقتصادی و تجاری، امکان تردد خودرو در کل منطقه و وجود مرکزی برای تبادلات عمده تجاری با کشورهای هم مرز و اروپایی از جمله مزیت‌های قابل توجه این منطقه ویژه اقتصادی است، با راه‌اندازی این منطقه زمینه اشتغال هزاران نفر از جوانان می‌تواند فراهم شود و رونقی بی‌نظیر برای توسعه این منطقه و استان و حتی استان هم‌جوار، آذربایجان‌شرقی ایجاد کند.

کد خبر 726052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.