متروی مهستان می‌‍تواند کمک حال وضعیت ترافیکی باشد/تعارض مالکیت اراضی شهر هشتگرد بررسی شد

طی نشستی باحضور مسئولان مدیریت شهری مهستان و شهر هشتگرد مسائل و چالش های این دو شهر مورد بررسی قرار گرفت، در این میان رسیدگی به معضل ترافیکی مهستان و اراضی شهر هستگرد به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش ایمنا از البرز، بابک پورخداداد صبح امروز _سه شنبه هفدهم بهمن_ در جلسه مشترک مسئولان مهستان و هشتگرد، گفت: مهستان در صورت توجه مسئولین می‌تواند برای شهرستان و استان یک فرصت و در صورت عدم توجه تهدید باشد پیشنهاد می‌شود تا جلسه‌ای مشترک به ریاست فرماندار و با حضور مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره شرکت عمران جهت رفع تعارضات هر دو شهرداری با شرکت عمران برگزار شود.

جواد فلاحتکار عضو شورای شهر هشتگرد نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه شورا نهادی مردمی و قدرتمند است، اضافه کرد: تشکیل کارگروهی برای رسیدگی به مصوبات این جلسات می‌تواند در رفع مشکلات بزرگ شهرستان مؤثر عمل کند.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه ایجاد هماهنگی بین مراکز آتش نشانی شهرها در خدمات رسانی زمان حوادث مثمر ثمر خواهد بود، اضافه کرد: در این میان برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی برای کارمندان شهرداری‌ها مورد تاکید است.

کامبیز غلامی، عضو شورای شهر مهستان هم از دیگر حاضرین این نشست؛ یکی از دلایل ترافیک شهر هشتگرد مراجعه شهروندان به مراکز تجاری و درمانی دانست و افزود: در حال حاضر ترافیک از پل حصارک تا پل شهید قاسمی در بعضی از ایام شبانه مشهود است.

این عضو شورای شهر تصریح کرد: راه‌اندازی مترو می‌تواند موجب کاهش ترافیک اتوبان و خدمات رسانی بهتر به شهروندان شود.

علیرضا مؤیدی، عضو شورای شهر هشتگرد نیز به مشکلات و تعارض مالکیت اراضی با شرکت عمران اشاره کرد و گفت: این موضوع یکی از مسائل مهم مبتلا به هر دو شهر است، هر چند تلاش شده تا احداث زیرساخت‌های درمانی برای احداث بیمارستان در شهر مهستان و شهر هشتگرد توسط مدیریت شهرها با واگذاری زمین شروع شود.

مویدی اظهار کرد: عدم وجود پزشکان متخصص همچنان یکی از معضلات این منطقه است که نیاز داریم تا مسئولان مربوطه در بخش بهداشت و درمان، تمهیدات لازم را برای رفع آن فراهم آورند.

عضو شورای هشتگرد تصریح کرد: هم افزایی و همفکری می‌تواند راهگشای رفع مشکلات و پیشرفت و آبادانی باشد، پیشنهاد می‌شود تا موارد مد نظر و مصوبات این جلسه در اسرع وقت بررسی و در بودجه سال آینده شهرداری‌ها منظور شود تا قابلیت اجرا داشته باشد.

وی گفت: احداث پل در بخش غربی شهر هشتگرد و انتهای بلوار سپاه بر روی اتوبان می‌تواند موجب تسهیل در تردد و کاهش تصادفات باشد. افزایش جمعیت شهرها در آینده موجب خواهد شد تا تنها پل ارتباطی فی مابین (پل شهید قاسمی) جوابگوی ترددها نباشد لذا نیاز است تا موضوع در جلسات مشترک با حضور دستگاه‌های ذی‌ربط در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر 726027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.