افزایش سن بازنشستگی دولتی در بریتانیا

تحقیقات نشان می‌دهد که با افزایش سن جمعیت و کاهش نرخ تولد، نسبت بازنشستگان به کارگران در بریتانیا ناپایدار می‌شود، بنابراین سن بازنشستگی دولتی در این کشور افزایش خواهد یافت.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، بر اساس گزارش جدید مرکز طول عمر بریتانیا، هر فردی که پس از آوریل ۱۹۷۰ در بریتانیا متولد شده باشد، ممکن است تا سن ۷۱ سالگی کار کند.

ارقام منتشر شده در هفته گذشته توسط دفتر آمار ملی (ONS) نشان داد که پیش بینی می‌شود جمعیت بریتانیا از حدود ۶۷ میلیون نفر در اواسط سال ۲۰۲۱ به ۷۳.۷ میلیون نفر در اواسط سال ۲۰۳۶ افزایش پیدا کند و هزینه مزایای بازنشستگی در بریتانیا بین سال‌های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۴ به ۱۳۸ میلیارد پوند برسد که ۱۲۵ میلیارد پوند از این مبلغ صرف حقوق بازنشستگی ایالتی می‌شود، در حالی که بخشی از آن صرف کمک‌هزینه مسکن برای بازنشستگان و اعتبار بازنشستگی برای افرادی با درآمد پایینی می‌شود.

افزایش سن بازنشستگی دولتی در بریتانیا

بازنشستگی و بحران نیروی کار در بریتانیا

آستانه سنی فعلی برای دریافت مستمری دولتی در بریتانیا ۶۶ سال است که پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۴۴ به ۶۸ سال افزایش داشته باشد. کارشناسان معتقدند برای حفظ وضعیت موجود تعداد ثابت کارگران به ازای هر مستمری‌بگیر دولتی، افزایش تدریجی این سن ضروری است. طبق این گزارش اگر نسبت بازنشستگان به کارگران افزایش پیدا کند، احتمالاً کمبود کارمند برای پاسخ‌گویی به تقاضای فزاینده مصرف‌کننده وجود خواهد داشت.

نابرابری نیروی کار به دلیل ارقام طولانی‌مدت امید به زندگی و کاهش نرخ زادوولد، مشکلی فوری در بریتانیا نسبت به کشورهای کمتر توسعه‌یافته محسوب می‌شود.

همه‌گیری کووید -۱۹ در کنار چندین سال ریاضت اقتصادی بریتانیا و افزایش نرخ مرگ‌ومیر، به معنای کاهش موقت فشار بر بودجه بازنشستگی است. با این حال کووید -۱۹ منجر به دوره‌های فقدان فعالیت شد و انگیزه شهروندان مسن را برای بازگشت به نیروی کار پس از قرنطینه کاهش داد.

افزایش سن بازنشستگی دولتی در بریتانیا

بحران سلامتی و بازنشستگی‌های پیش از موعد

مرکز طول عمر این کشور همچنین با در نظر گرفتن بازنشستگی‌های پیش از موعد خاطرنشان کرد که بسیاری از کارکنان بریتانیا به دلیل شرایط بهداشتی قابل پیشگیری، نیروی کار را پیش از موعد ترک می‌کنند و در حال حاضر تنها ۵۰ درصد از بزرگسالان در انگلستان و ولز تا سن ۷۰ سالگی، فاقد معلولیت و قادر به کار هستند، بنابراین مراقبت از سلامت کارکنان قبل از بدتر شدن باید در اولویت دولت‌ها باشد.

این گزارش تأکید دارد که سیاست‌گذاران بیش از این نمی‌توانند تأثیر سلامت ضعیف را بر جامعه گسترده‌تر نادیده بگیرند، چراکه این بی‌توجهی سیاست‌های گسترده‌تر مربوط به کار یا بازنشستگی را بی‌اثر می‌کند.

کد خبر 725991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.