توسعه کردستان بعد از پیروزی انقلاب شکل گرفته است

استاندار کردستان گفت: تفاوت قبل و بعد از انقلاب در استان کردستان بسیار محسوس است و در واقع انقلابی در حوزه توسعه در این استان صورت گرفته است.

اسماعیل زارعی‌کوشا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کردستان اظهار کرد: استان کردستان جزو استان‌هایی است که تفاوت قبل و بعد از انقلاب در آن بسیار محسوس است و در واقع انقلابی در حوزه توسعه در استان کردستان صورت گرفته است.

وی افزود: هنوز جای کار بیشتری وجود دارد و در بعضی شاخص‌ها با میانگین‌های کشوری فاصله داریم که لازم است کار بیشتری صورت بگیرد.

استاندار کردستان با بیان اینکه پیش از انقلاب استان کردستان یکی از محروم‌ترین استان‌ها بود و محرومیت شدید و مضاعفی داشت، اضافه کرد: برای ما اثبات شده است که رژیم پهلوی به‌عمد در استان‌های مرزی همچون کردستان که دارای مردمان غیوری بود و به دنبال احقاق حقوق خود بودند نمی‌خواست رشدی صورت بگیرد و می‌خواست در محرومیت باقی بمانند.

زارعی‌کوشا تاکید کرد: چه در زمان پهلوی اول و چه پهلوی دوم، سعی کردند که انسجام بین قوم کرد را از بین ببرند تا مردم این استان جایی برای عرضه اندام در کشور نداشته باشند.

وی تصریح کرد: پس از انقلاب با وجود اینکه ما جزو استان‌های درگیر در جنگ تحمیلی بودیم و محرومیت مزمنی از گذشته به ما ارث رسیده بود، اما خدمات و اقدامات بسیار زیادی صورت گرفت.

استاندار کردستان گفت: به‌رغم اینکه استان کردستان دارای ذخایر نفت و گاز نیست، اما تمام مجموعه استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار است و ما یک استان سبز در حوزه گازرسانی هستیم.

زارعی‌کوشا افزود: استان کردستان حتی از برخی از استان‌هایی که خودشان ذخایر گازی دارند وضعیت بهتری دارد و همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار و حتی در دورافتاده‌ترین نقاط استان نیز از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

وی ادامه داد: امروز هنگامی که به روستاها مراجعه می‌کنیم مردم مطالبه اینترنت 4G و 5G را از ما دارند که این نشان می‌دهد تاکنون اقدامات خوبی صورت گرفته است.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: مهم‌تر از همه این موارد، کرامتی بوده که نظام برای مردم ما قائل شده است و یک گردش نخبگانی در میان مردم شکل گرفته است و نخبگان می‌توانند در کشور نقش و مسئولیت داشته باشند.

زارعی‌کوشا اضافه کرد: این نشان می‌دهد که یک عدالت نسبی در کشور ما محقق شده است هر چند هنوز با عدالت اساسی که امام، رهبری و نظام مدنظر داشتند فاصله داریم، اما باید تلاش کنیم این فاصله را از بین ببریم.

کد خبر 725978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.