آغاز بازی‌های جام شگفتی‌ها برای تیم‌های بدون ملی‌پوش

جام‌حذفی فوتبال ایران از فردا آغاز می‌شود و به‌جز سپاهان و سرخابی‌های پایتخت، همه تیم‌های لیگ برتری در مرحله یک‌هشتم نهایی به‌مصاف رقبای خود خواهند رفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مرحله یک‌شانزدهم نهایی رقابت‌های جام‌حذفی فوتبال مردان باشگاه‌های کشور از فردا _چهارشنبه هجدهم بهمن_ با انجام تک‌بازی آغاز می‌شود و تا روز جمعه ادامه خواهد داشت تا تکلیف تیم‌های صعودکننده به مرحله یک‌هشتم نهایی مشخص شود. این در شرایطی است که تیم‌های لیگ برتری از همین مرحله وارد گردونه مسابقات شدند و به‌جز سه‌دیدار همه بازی‌ها به‌انجام خواهد رسید.

به‌دنبال درخواست رسمی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال از سازمان‌لیگ که هرکدام به ترتیب سه و دو بازیکن در اردوی تیم ملی در قطر دارند، دو دیدار پرسپولیس - نفت و گاز گچساران و مس رفسنجان و استقلال تهران در مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام‌حذفی که مقرر بود روز جمعه بیستم بهمن برگزار شود، همچون بازی سپاهان اصفهان و شمس‌آذر قزوین که پیش‌تر به تعویق افتاده بود، لغو و به زمان دیگری موکول شد.

چهارشنبه ۱۸ بهمن‌ماه ۱۴۰۲

پیکان تهران - ستارگان‌بهمن جوان

رسول اولیایی (داور وسط)، محسن بابایی (کمک‌داور اول)، هادی ابراهیمی (کمک‌داور دوم)، رضا مرادی (داور چهارم) و حمید نظری (ناظر داوری)

تیم فوتبال پیکان تهران که چند تغییر سرمربی در فصل جاری داشته باید به‌مصاف تیم کم‌نام‌ونشان ستارگان‌بهمن جوان برود. تیمی که در لیگ دسته‌سوم حضور دارد و باتوجه به تفاوت دو تیم از لحاظ بازیکن و امکانات روی کاغذ شانس پیکان برای صعود به مرحله یک‌هشتم نهایی بیشتر است هرچند که جام‌حذفی شگفتی‌های خاص خود را داشته و دارد.

آغاز بازی‌های جام شگفتی‌ها برای تیم‌های بدون ملی‌پوش

پنجشنبه ۱۹ بهمن‌ماه ۱۴۰۲

نیروی‌زمینی تهران - فجرسپاسی شیراز

فرهاد قاسمی (داور وسط)، محسن دوستان (کمک‌داور اول)، سامان سحاب‌منش (کمک‌داور دوم)، حامد رنجبرصولتی (داور چهارم) و سیداحمد صالحی (ناظر داوری)

تقابل تیم‌های فوتبال نیروی‌زمینی تهران و فجرسپاسی شیراز از یک منظر جالب‌توجه خواهد بود. آن‌هم اینکه هر دو تیم نظامی هستند و هر فصل از بازیکنان سرباز پرشماری در ترکیب تیم‌های خود استفاده می‌کنند. فجرسپاسی در لیگ دسته‌اول مدعی صعود به لیگ برتر است و می‌تواند دست بالاتر را مقابل نیروی‌زمینی تهران داشته باشد که در لیگ دسته‌دوم حضور دارد.

سپنتا تربت‌حیدریه - صنعت‌مس کرمان

میثم صفاری (داور وسط)، کیارش کیومرثی (کمک‌داور اول)، امین سرابی (کمک‌داور دوم)، پژمان قرائیان (داور چهارم) و سیداحمد موسوی (ناظر داوری)

صنعت‌مس کرمان که در فصل جاری به‌علت سقوط از لیگ برتر در لیگ دسته‌اول توپ می‌زند باید مقابل یک حریف ناآشنا قرار گیرد که می‌تواند از آن‌دسته تیم‌های شگفتی‌ساز جام‌حذفی فوتبال ایران در فصل جاری لقب گیرد. سپنتا تربت‌حیدریه قطعاً به‌دنبال این خواهد بود نمایش خوبی مقابل صنعت‌مس کرمان از خود به نمایش بگذارد.

سایپا تهران - پارس‌جنوبی جم

احسان اکبری (داور وسط)، احد سلطانی (کمک‌داور اول)، محمدصالح عرب‌آبادی (کمک‌داور دوم)، عبدالحسین باستان (داور چهارم) و محمدرضا فلاح (ناظر داوری)

دو تیم دسته‌اولی سایپا تهران و پارس‌جنوبی جم که تا همین چند فصل قبل در لیگ برتر فوتبال ایران و سطح اول توپ می‌زدند باید یکی از تقابل‌های مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام‌حذفی را در پایتخت میان یکدیگر برگزار کنند. پارس‌جنوبی نسبت به سایپا وضعیت بدتری دارد و اگر سایپا بتواند همچون بازی‌های لیگ به‌میدان برود پیروز جدال با پارس‌جنوبی خواهد بود.

ذوب‌آهن اصفهان - کیا تهران

مهدی انصارنژاد (داور وسط)، سعید زیبا (کمک‌داور اول)، سجاد نجفی‌نژاد (کمک‌داور دوم)، علی سام (داور چهارم) و فرشید افشار (ناظر داوری)

تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان که ملی‌پوش هم ندارد با خیال راحت اردوی تدارکاتی نیم‌فصل خود را در جزیره کیش پشت‌سر گذاشت و باید با کیا تهران که در لیگ دسته‌دوم حضور دارد بازی کند. کیا تهران آکادمی فوتبالی لقب دارد که متعلق به مهدی مهدوی‌کیاست و توانسته در سال‌های اخیر علاوه‌بر معرفی کردن بازیکنان جوان و استعدادهای خوب، در رده باشگاهی نیز پیشرفت قابل‌توجهی داشته باشد.

گل‌گهر سیرجان - نیکاپارس چالوس

سیدحسین حسینی (داور وسط)، نظیراحمد حسین‌زهی (کمک‌داور اول)، شهرخ دانشور (کمک‌داور دوم)، فرزین تمیزی (داور چهارم) و رحیم مهرپیشه (ناظر داوری)

گل‌گهر سیرجان با سرمربی یونانی خود قطعاً تلاش می‌کند در جام‌حذفی مقام به‌دست بیاورد چرا که در لیگ برتر شانس چندانی برای محقق کردن این امر ندارد. تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان در خانه پذیرای نیکاپارس چالوس است که امسال با محسن بنگر در لیگ دسته‌دوم خوب کار کرده و می‌تواند به‌زودی در کنار سایر تیم‌های شمالی حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد.

آغاز بازی‌های جام شگفتی‌ها برای تیم‌های بدون ملی‌پوش

صنعت‌نفت آبادان - آبی‌پوشان جنوب

محمدعلی صلاحی (داور وسط)، رحیم حاجی‌پور (کمک‌داور اول)، علیرضا ممبنی (کمک‌داور دوم)، مجتبی افرا (داور چهارم) و عبدالرسول استادزاده (ناظر داوری)

صنعت‌نفت آبادان که ابتدا وینفرد شفر و سپس محرم نویدکیا را به‌عنوان سرمربی خود و جانشین عبدالله ویسی معرفی کرد در نهایت به سهراب بختیاری اعتماد کرد و این سرمربی در اولین اقدام باید آبادانی‌ها را مقابل تیم ناشناس آبی‌پوشان جنوب به پیروزی برساند.

چوکا تالش - تراکتور تبریز

شاهین یزدانی (داور وسط)، بابک خسروی (کمک‌داور اول)، رضا بابارئیسی (کمک‌داور دوم)، حسین گنج‌خانی (داور چهارم) و فریدون اصفهانیان (ناظر داوری)

در تالش یک نبرد جذاب میان چوکا تالش ریشه‌دار و تراکتور تبریز پیش‌رو خواهد بود. تراکتوری‌ها که فقط یک ملی‌پوش دارند نتوانستند بازی خود را به تعویق بیندازند و در خارج از خانه کار دشواری مقابل چوکای پرهوادار خواهد داشت‌. شاید چوکا آن تیمی لقب بگیرد که شگفتی‌سازی را در جام‌حذفی آغاز می‌کند.

مس سونگون ورزقان - شناورسازی قشم

کمیل غلامی (داور وسط)، آرش امینی (کمک‌داور اول)، مهدی نگرانی (کمک‌داور دوم)، امیرمحمد فتحی‌نژاد (داور چهارم) و فرزاد معبودی (ناظر داوری)

مس سونگون ورزقان که این فصل توانسته در لیگ دسته‌اول حضور داشته باشد و به‌شدت تلاش می‌کند تا خیلی زود در سطح اول فوتبال ایران بازی کند این فرصت را دارد تا با پیروزی مقابل حریف قشمی خود به مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌حذفی برسد و دست‌کم در این مرحله بتواند یک رقیب دیگر را هم از سد راه خود کنار بزند.

آغاز بازی‌های جام شگفتی‌ها برای تیم‌های بدون ملی‌پوش

فولاد خوزستان - چادرملو اردکان

یعقوب آشوری (داور وسط)، حسین مرادی (کمک‌داور اول)، علی احمدی (کمک‌داور دوم)، حسین امیدی (داور چهارم) و یداله جهانبازی (ناظر داوری)

فولاد خوزستان باید با چادرملوی اردکان یزد جدال کند که یکی از مدعیان اصلی صعود به لیگ برتر است و این تقابل باتوجه به شرایطی که بر فولاد خوزستان در نیم‌فصل اول لیگ برتر گذشت مهم خواهد بود. فولادی‌ها اگر لحظه‌ای غفلت کنند باید وداعی زودهنگام با جام‌حذفی داشته باشند.

جمعه ۲۰ بهمن‌ماه ۱۴۰۲

ملوان بندرانزلی - شهر راز شیراز

پوریا افشاریان (داور وسط)، حمیدرضا افشون (کمک‌داور اول)، علی فراهانی (کمک‌داور دوم)، میلاد کهزادی (داور چهارم) و محمود رفیعی (ناظر داوری)

ملوان بندرانزلی که در نیم‌فصل دوم توانست به‌واسطه سربازشدن چند بازیکن مهم تیم‌های پایتخت و شهرستانی بیش از پیش تقویت شود حریف سختی در پیش ندارد و شاگردان مهدی تارتار باید یک نماینده از شیراز را شکست دهند. ملوان بندرانزلی ممکن است باتوجه به اینکه جام‌حذفی تورنمنت شگفتی‌سازان و شگفتی‌هاست قهرمان نیز باشد.

نساجی مازندران - آلومینیوم اراک

حسن اکرمی (داور وسط)، علیرضا مرادی (کمک‌داور اول)، یوسف مغروری (کمک‌داور دوم)، علی بای (داور چهارم) و محسن قهرمانی (ناظر داوری)

جدال تیم‌های لیگ برتری نساجی مازندران و آلومینیوم اراک جالب‌توجه خواهد بود. نساجی‌چی‌ها با سرمربی اسپانیایی خود تحولاتی داشته‌اند و از طرف مقابل آلومینیوم اراک بدون اتفاق خاصی در مرحله ابتدایی جام‌حذفی به میدان برود و قطعاً یک تیم باید از این مسابقات خیلی زود حذف شود که می‌تواند شامل قهرمان دو سال قبل جام‌حذفی هم باشد.

آغاز بازی‌های جام شگفتی‌ها برای تیم‌های بدون ملی‌پوش

هوادار تهران - استقلال خوزستان

شبیر بهروزی (داور وسط)، مهدی سیفی (کمک‌داور اول)، علی رعیت (کمک‌داور دوم)، بهمن ممشلی (داور چهارم) و مختار مهدوی (ناظر داوری)

دیگر بازی تیم‌های لیگ برتری در مرحله اول حذفی این رقابت‌ها را هوادار تهران و استقلال خوزستان برگزار خواهند کرد. دو تیم اوضاع خوبی ندارند و تلاش کردند در تعطیلات لیگ برتر به تیم‌شان سروسامان دهند. هواداری‌ها با مسعود شجاعی که به‌تازگی از فوتبال خداحافظی کرده قصد دارند روزهای خوبی در جام‌حذفی بسازند.

کد خبر 725977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.