ایران- قطر؛ برای فینال، میزبان را قربانی کن

تیم ملی ایران فردا شب در دیدار نیمه‌نهایی جام ملت​های آسیا به مصاف میزبان جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ یعنی قطر می​رود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در چارچوب رقابت‌های مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا، فردا _چهارشنبه، هجدهم بهمن_ از ساعت ۱۸:۳۰ تیم‌های ایران و قطر در ورزشگاه الثمامه شهر دوحه قطر به مصاف یکدیگر می‌روند.

مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳

دیدار تیم‌های ایران و قطر

زمان: چهارشنبه، هجدهم بهمن، ساعت ۱۸:۳۰

داور: احمد العلی (کویت)

ورزشگاه: الثمامه (دوحه، قطر)

پخش زنده: شبکه سه

قربانی کردن میزبان در راه فینالیست شدن

تیم ملی ایران پس از پیروزی بزرگی که برابر ژاپن به دست آورد و نایب قهرمان دوره گذشته جام ملت‌ها را به خانه فرستاد، حالا به مصاف میزبان و مدافع عنوان قهرمانی یعنی قطر می‌رود. شاید در ارزیابی اولیه قطر حریف آسان‌تری نسبت به ژاپن با آن همه لژیونر و ستاره‌اش باشد، اما در فوتبال نمی‌توان هیچ تیمی را دست کم گرفت آن هم قطری که با حمایت تماشاگرانش همه توان خود را برای فینالیست شدن در دوره‌ای که خود میزبان رقابت‌هاست به کار می‌گیرد.

شاید بزرگترین دغدغه برای بازی با قطر خوابیدن در برد ژاپن و غافل شدن از انگیزه و قدرت قطر نزد ملی‌پوشان باشد، اما صحبت‌هایی که بازیکنان و کادر فنی در چند روز اخیر انجام داده‌اند نشان داده است آنها هم به این مسئله واقف هستند و با توجه به تجربه بالایی که دارند نمی‌خواهند این دستاورد بزرگ را با غرور کاذب قبل از نیمه نهایی از دست بدهند.

ایران که دور گروهی را با ۹ امتیاز کامل به پایان رساند، در اولین دیدار دور حذفی برابر سوریه دچار چالش شد و در نهایت با پیروزی در ضربات پنالتی به جمع هشت تیم نهایی راه یافت. شاگردان قلعه نویی در مرحله یک چهارم نهایی دست به کار بزرگی زدند و ژاپن را در همان وقت ۹۰ دقیقه بازی شکست دادند تا با شرایط بدنی بهتر آماده جدال نیمه نهایی شوند.

شاید بهترین خبر برای تیم ملی در آستانه دیدار با قطر بازگشت بهترین گلزن ایران در این تورنمنت است. تیم ملی در حالی موفق به شکست ژاپن شد که مهدی طارمی، ستاره هجومی خود را در اختیار نداشت، اما حالا مهدی طارمی نیز در کنار دیگر ستاره‌های تیم ملی آماده جدال با قطر است و امیدوار است در دیدار با قطر به تعداد گل‌های خود در این رقابت‌ها اضافه کند.

قطر و رویای دفاع از عنوان قهرمانی در وطن

پنج سال پیش در امارات این تیم ملی قطر بود که در میان شگفتی موفق شد تا فینال صعود کند و در دیدار پایانی ژاپنی را شکست دهد که بخت اول عنوان قهرمانی بود. قطری که میزبان جام جهانی پیش رو در آن مقطع بود قهرمانی باشکوهی را در سال ۲۰۱۹ جشن گرفت و حالا در حالی که جام جهانی را پشت سر گذاشته و کادر فنی متفاوتی دارد، رویای دفاع از عنوان قهرمانی در کشور خود را در سر دارد.

قطر تیمی است که به خصوص در این دوره نشان داده است از نظم بالایی برخوردار است و با اتکا به چند ستاره در خط هجومی مثل اکرم عفیف، معز علی و حسن الهیدوس می‌تواند مدافعان هر تیمی را به زحمت بیاندازد.

مدافع عنوان قهرمانی پس از اینکه دور گروهی را با صدرنشینی به پایان رساند، در مراحل حذفی با پشت سر گذاشتن فلسطین و ازبکستان توانست به جمع چهار تیم نهایی جام راه پیدا کند و حالا در اولین مصاف سخت خود در این تورنمنت، برابر ایران صف آرایی می‌کند.

تصمیمات عجیب AFC علیه ایران

انتخاب داوری کم تجربه و عرب زبان برای دیدار ایران و قطر از آن دست اتفاقات عجیبی بود که تنها در کنفدراسیون فوتبال آسیا رخ می‌دهد. احمد العلی که در قضاوت‌های قبلی خود در این جام بی اشتباه نبوده است انتخابی عجیب از سوی AFC برای دیدار ایران و قطر بود زیرا یک طرف این بازی کشور عرب زبان است و انتخاب یک داور کویتی می‌تواند شائبه برانگیز باشد.

از سوی دیگر دیدار ایران و قطر در حالی در ورزشگاه الثمامه قطر برگزار می‌شود که تنها حدود هزار بلیت برای هواداران ایرانی در نظر گرفته شده است و باقیمانده ظرفیت ورزشگاه را هواداران قطری پر می‌کنند. اتفاقی که کمی عجیب به نظر می‌رسد زیرا در سایر تورنمنت‌های بزرگ نیز سابقه نداشته است تیم میزبان تا این حد ظرفیت سکوها را به تماشاگران خودی اختصاص دهد.

ترکیب احتمالی ایران برابر قطر

تیم ملی ایران در غیاب دو بازیکن مصدوم خود یعنی مجید حسینی و صادق محرمی به مصاف قطر می‌رود و در سوی دیگر نیز قطر یک محروم به نام خالد منیر دارد که بازی با ایران را به دلیل دو اخطاره شدن از دست می‌دهد، هافبکی که در بازی قبلی به جای حسن الهیدوس وارد زمین شد، نکته این الهیدوس نیز به نظر به دلیل مصدومیت بازی قبلی را ترک کرد و این احتمال وجود دارد که برای بازی با ایران از آمادگی کامل برخوردار نباشد.

ترکیب احتمالی ایران: علیرضا بیرانوند، محمد حسین کنعانی‌زادگان، شجاع خلیل‌زاده، رامین رضاییان، احسان حاجی‌صفی، سعید عزت اللهی، سامان قدوس، علیرضا جهانبخش، محمد محبی، مهدی طارمی و سردار آزمون

ترکیب احتمالی قطر: مشعل برشم، لوکاس مندز، طارق سلمان، المهدی علی، محمد وعاد، حسن الهیدوس، جاسم جابر، احمد فتحی، پدرو میگل، اکرم عفیف و معز علی

کد خبر 725970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.