مصوبه ۲ فوریتی به کمک صنعت ساختمان نصف‌جهان آمد

رئیس کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه بسته تشویقی ساخت‌وساز در سال جاری به مناسبت دهه فجر برای شهروندان در نظر گرفته شد، گفت: طرح دو فوریتی شامل جریمه‌های کمیسیون ماده ۱۰۰ نیز در یکصدوبیستمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر به تصویب اعضا رسید و به این بسته اضافه شد.

فرزانه کلاهدوزان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بسته تشویقی ساخت‌وساز که سال جاری به مناسبت دهه فجر برای شهروندان در نظر گرفته شد، شامل چند بند از جمله تخفیف و اقساط است و هر کدام از این بندها به انتخاب شهروندان بستگی دارد.

وی افزود: در صورتی که متقاضی معادل ۵۰ درصد عوارض صدور پروانه شامل ارزش افزوده، تجاری، اداری، صنعتی و تراکم مسکونی و غیرمسکونی را به‌صورت نقد حداکثر تا بیستم اسفند سال جاری و ۵۰ درصد باقی‌مانده را حداکثر طی سه قسط ماهانه تا پایان خرداد سال آینده واریز کند، به‌نحوی که تا قبل از صدور پروانه کل مبلغ پرداخت شده باشد، مشمول ۲۰ درصد تخفیف می‌شود و در صورت پرداخت نکردن نقدی در موعد مقرر مشمول این تخفیف نخواهد شد و این عوارض مطابق قوانین و مقررات روز محاسبه و طبق شرایط زیر وصول می‌شود.

رئیس کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: در بند دیگر این بسته تشویقی به‌منظور تقویت ذخیره ملکی شهرداری در راستای تأمین معوض پرداخت عوارض، صدور پروانه شامل ارزش افزوده، تجاری، اداری، صنعتی و تراکم مسکونی و غیرمسکونی به‌صورت حداقل ۶۰ درصد نقد و حداکثر ۴۰ درصد ملکی با نظر مدیر منطقه بلامانع خواهد بود و مشمول ۲۰ درصد تخفیف می‌شود.

کلاهدوزان گفت: موردی که در مصوبه لحاظ نشده بود، در یکصدوبیستمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان به‌عنوان طرح دو فوریتی شامل جریمه‌های کمیسیون ماده ۱۰۰ پیشنهاد شد تا به این بسته تخفیفی اضافه شود که این موضوع به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر رسید.

وی ادامه داد: در گذشته می‌توانستیم تخفیف و تقسیط را همزمان داشته باشیم، اما سال جاری به این صورت نیست، زیرا در قانون درآمدهای پایدار مصوبه مجلس، اگر ۲۰ درصد تخفیف لحاظ می‌شد، دیگر قسط‌بندی وجود نداشت و به همین دلیل شرایط برای پرداخت‌کنندگان سخت‌تر بود.

رئیس کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: در صحن علنی شورای اسلامی شهر با لایحه‌ای توانستیم این مشکل را تا حدی برای ماه‌های پایانی سال رفع کنیم تا شهروندان بتوانند از این بسته بهترین استفاده را داشته باشند.

کد خبر 725965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.