لزوم حرکت به سمت توسعه فرهنگی در سیستان و بلوچستان

به تازگی توسط دستگاه‌های فرهنگی، روایت صحیح از سیستان و بلوچستان شکل گرفته و ما باید به سمت توسعه فرهنگی این استان حرکت کنیم و این یک الزام است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط‌عمومی استانداری، رضا شریفی در حاشیه آئین رونمایی از پوستر کنگره ملی شعر بلوچ اظهار کرد: در حوزه معرفی فرهنگ فاخر بلوچی کم کاری کرده‌ایم و نتوانستیم داشته‌های فرهنگ و تمدن بلوچ ایرانی را که به ایرانی بودن خودشان افتخار کرده‌اند به طور شایسته معرفی کنیم و در حوزه استانداری این وعده را می‌دهیم که تمام ظرفیت فرهنگی استان را پای کار بیاوریم تا فرهنگ و ظرفیت قوم بلوچ را معرفی کنیم.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم روایت رئال و درستی از سیستان و بلوچستان را با توجه به سیاه‌نمایی‌هایی که شکل گرفته را ارائه دهیم، یکی از شاهراه‌های آن معرفی هنر به معنای عام و شعر و موسیقی به معنای خاص است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: در این مدت با توجه به همکاری دستگاه‌های فرهنگی استان روایت صحیح از سیستان و بلوچستان شکل گرفته و ما باید به سمت توسعه فرهنگی این استان حرکت کنیم و این یک الزام است.

وی تاکید کرد: در سیستان و بلوچستان ما هم حوزه بلوچی و هم حوزه سیستانی را مورد توجه داریم و باید مفاخر تاریخی و زنده سیستانی و بلوچستانی را احیا کنیم و این باید اساس و رکن پیگیری‌های فرهنگی و اجتماعی در استان باشد.

شریفی تصریح کرد: روحیه حماسی و شور نشاط سیستان و بلوچستان را با شعر و موسیقی محلی می‌توان برانگیخت و رو به جلو حرکت کرد و این وظیفه افراد فرهنگی استان است.

کد خبر 725961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.