به دنبال توسعه گردشگری با مازندران هستیم

رئیس مصلحت استان منگستائو قزاقستان گفت: منگستائو جایگاه نخست را به لحاظ گردشگری در قزاقستان به خود اختصاص داده است و به دنبال توسعه گردشگری با استان مازندران هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، ژانبیر بای ماتایوف در نشست با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر ساری واقع در سالن اجتماعات عمارت شهرداری با هیأت همراه خود را ۳۱ نفر و شامل ۱۵ نفر از نمایندگان شورای محلی و استانی معرفی کرد و گفت: در این جمع نویسنده‌ای هست که تاریخ ایران را به زبان قزاقی نوشته است.

وی با بیان اینکه ایران و قزاقستان دارای تاریخ و فرهنگ مشترکی برخوردار هستند و حسن همجواری به یکدیگر داریم، افزود: ایران سرزمین مقدسی است و بسیاری از گذشتگان ما در این سرزمین دفن شده‌اند.

رئیس مصلحت استان منگستائو با اشاره به اینکه در این جمع هیأتی تجار و اعضای حوزه فرهنگ حضور دارند، تصریح کرد: طی سفر چند روزه به استان مازندران با جاذبه‌های گردشگری و تجار این استان آشنا شده که موجب تداوم همکاری در این بخش‌ها پس از بازگشتمان به منگستائو خواهد شد.

وی مرکز استان منگستائو را اوکتاویو کنار ساحل دریای خزر با قدمت ۶۰ ساله عنوان کرد و گفت: این شهر جوان به شهر اورانیوم مشهور بوده و به دنبال رشد و توسعه بخش گردشگری است.

بای ماتایوف با بیان اینکه منگستائو جایگاه نخست را به لحاظ گردشگری در قزاقستان به خود اختصاص داده است، گفت: هم‌اکنون ۵۸ شرکت قزاقی و ایرانی در این استان مشغول فعالیت هستند.

رئیس مصلحت استان منگستائو قزاقستان ضمن دعوت شهردار و اعضای شورای شهر ساری به استان منگستائو و حضور در فستیوال نوروز یادآور شد: این جشن ملی است که از سراسر قزاقستان در آن حضور می‌یابند و در آن روز تمام ارزش‌ها و سنت‌های فرهنگی به مناسبت جایگاه نوروز به گردشگران و مسافران معرفی می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: استان منگستائو در سال آتی به عنوان کشور ترک زبان انتخاب شده و با توجه اشتراکات بین دو شهر ساری و منگستائو از استاندار و هیأت همراه شأن برای حضور به این جشن و استان دعوت به عمل می‌شود.

همچنین پرویز شعبانی رئیس شورای شهر ساری در نشست با اعضای هیأت تجاری و گردشگری استان منگستائو قزاقستان با ابراز خرسندی از حضور این هیأت به استان مازندران اظهار کرد: مردم این استان و ساری به مهمان‌نوازی معروف هستند که امیدوارم مهمانان حاضر از این مهمان‌نوازی به خوبی بهره‌مند شده باشند.

وی با بیان اینکه دو استان مازندران و منگستائو به استان‌های ساحلی و بهره‌مند هستند، افزود: مهم‌ترین ویژگی این دو استان برخورداری از قابلیت‌های گردشگری و در فصل تابستان حضور مسافران دریایی هستند.

رئیس شورای شهر ساری با تاکید بر اینکه به لحاظ دینی هم بین این دو استان مشترکاتی وجود دارد، گفت: بیش از ۷۰ درصد مردم قزاقستان مسلمان بوده و وجود دو هزار مسجد و مراکز دینی نشان می‌دهد که پیوندهای معنوی بین دو ملت را به وجود آورده است.

شعبانی هدف از این سفرها را شناخت ظرفیت‌ها به منظور تحکیم پیوندها و توسعه روابط اقتصادی و تجاری عنوان و مطرح کرد: امیدواریم با برنامه‌ریزی دقیق اهداف موردنظر محقق شود و این سفر تعامل و تداوم بین دو کشور و دو استان شود.

کد خبر 725938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.