بازنویسی تعرفه عوارض و بهای خدمات شهرداری یزد با توجه به شرایط اقتصادی شهروندان

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد گفت: از سال ۱۳۸۵ که تعرفه عوارض شهرداری یزد نوشته شده بود بدون تغییر با افزایش چند درصدی سالانه همراه بود اما در این شورا به طور کامل تعرفه عوارض و بهای خدمات بازنویسی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، حجت‌الاسلام سید محمدناصر حیدری با اشاره به اقدامات شورای اسلامی شهر یزد در حوزه تعرفه عوارض و بهای خدمات شهرداری اظهار کرد: از سال ۱۳۸۵ که تعرفه عوارض شهرداری یزد نوشته شده بود بدون اینکه در سال‌های بعد از آن تغییری در این زمینه داده شود فقط با افزایش معمولاً ۲۵ درصدی سالانه همراه بود و به تصویب می‌رسید که در این دوره از شورا این روند تغییر کرد و به طور کامل تعرفه عوارض و بهای خدمات بازنویسی شد.

وی افزود: از سال گذشته شورای ششم در زمینه بهای خدمات ورود پیدا کرد و سازمان‌های شهرداری یزد از جمله سازمان آرامستان‌ها، حمل و نقل بار و مسافر، مدیریت پسماند و … را ملزم به آنالیز هزینه‌های خدمات کرد تا به طور دقیق مشخص شود که برای ارائه خدمات به شهروندان چه میزان هزینه می‌شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: برای نمونه با آنالیزی که صورت گرفت مشخص شد جمع‌آوری پسماند به ازای هر خانواری در شهر یزد سالانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هزینه در پی دارد که به بیش از دو سوم این هزینه یارانه تعلق می‌گیرد و از هر خانوار کمتر از ۵۰۰ هزار تومان هزینه جمع‌آوری پسماند دریافت می‌شود.

وی گفت: امسال نیز در زمینه تعرفه عوارض شهرداری بیش از ۱۰۰ ساعت زمان گذاشتیم تا به درستی تعیین شوند، چرا که برخی از عوارض‌های شهرداری در شورای قبل به درستی تعیین نشده بود و در یک آئین‌نامه چندین تناقض وجود داشت.

حیدری گفت: یکی از این موارد مربوط به عوارض تغییر کاربری‌ها بود که امسال برای اولین بار عوارض تغییر هر کاربری از جمله آموزشی، فرهنگی، فضای سبز و.... به کاربری مسکونی را حذف کردیم و نمونه دیگر آن عوارض تراکم و زیربنا بود که پیش از این هر دو عوارض دریافت می‌شد اما در این دوره عوارض تراکم به طور کامل حذف شد و فقط عوارض زیر بنا دریافت می‌شود که شرایط بسیار خوبی برای مردم و به خصوص انبوه‌سازان است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد تصریح کرد: با وجود اینکه وزارت کشور به شهرداری‌ها اجازه داده است که نهایتاً هر سال نرخ تعرفه عوارض را ۴۵ درصد افزایش دهند میزان افزایش نرخ تعرفه عوارض شهرداری یزد برای سال آینده ۲۵ درصد توسط شورای شهر یزد به تصویب رسید.

کد خبر 725932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.