غفلت در فاصله‌گذاری با رژیم صهیونیستی خسارات سنگینی به امت اسلامی تحمیل کرده است

رئیس‌جمهور با اشاره به تحولات اخیر منطقه و تاکید بر اینکه فاصله‌گذاری کشورها با رژیم صهیونیستی از سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی ایران است، گفت: غفلت برخی کشورهای اسلامی از این سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران خسارات سنگینی به امت اسلامی تحمیل کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی ظهر امروز _دوشنبه، شانزدهم بهمن_ در دیدار «علی الصادق علی» سرپرست وزارت امور خارجه سودان، با اشاره به حمایت جمهوری اسلامی ایران از استقرار دولت قوی در سودان و تمامیت ارضی آن کشور، از درخواست سودان برای احیای روابط تهران-خارطوم استقبال کرد و آن را زمینه‌ساز جبران فرصت‌های از دست رفته و خلق فرصت‌های جدید دانست.

رئیس جمهور در این دیدار همچنین با اشاره به ظرفیت‌های موجود در دو کشور و اراده متقابل مسئولان برای ارتقای تعاملات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، تبادل سفرا و بازگشایی سفارتخانه‌ها در تهران و خارطوم را زمینه مناسبی برای احیا و توسعه روابط دو کشور دانست.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحولات اخیر منطقه و تاکید بر اینکه فاصله‌گذاری کشورها با رژیم صهیونیستی از سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی ایران است، افزود: غفلت برخی کشورهای اسلامی از این سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران خسارات سنگینی به امت اسلامی تحمیل کرده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه رژیم جنایتکار صهیونیستی که همواره با ایجاد فتنه و توطئه به دنبال ایجاد اختلال در مسیر حرکت مسلمانان بوده است، هیچگاه نمی‌تواند دوست کشورهای اسلامی و علاقمند به رشد و توسعه ملت‌های مسلمان باشد، اقدام برخی کشورهای اسلامی در عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را مغایر با هویت و ماهیت این کشورها دانست و افزود: امروز پرسش بزرگ امت اسلامی از برخی کشورهای اسلامی این است که چگونه به رغم این حجم از جنایتگری و کودک‌کشی رژیم صهیونیستی هنوز رابطه خود با این رژیم را حفظ کرده‌اند، در حالی که اگر این کشورها به قطع روابط خود با صهیونیست‌ها مبادرت می‌کردند امروز شاهد ادامه حملات و بمباران‌ها علیه مردم مظلوم و مسلمان غزه نبودیم.

«علی الصادق علی» سرپرست وزارت امور خارجه سودان نیز در این دیدار بر آمادگی کشورش برای احیای روابط سیاسی و دیپلماتیک با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

سرپرست وزارت امور خارجه سودان همچنین ضمن تقدیر از حمایت‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران از ملت سودان در مجامع و محافل بین‌المللی، بر علاقمندی کشورش برای توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران تاکید و آمادگی کشورش را برای افزایش همکاری‌های اقتصادی و تجاری با جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.

کد خبر 725927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.