درج مهر در شناسنامه در انتخابات پیش رو الزامی نیست

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس و رئیس ستاد انتخابات استان گفت: بنا بر تغییری که در قانون به وجود آمد با پنج مدرک هویتی همچون کارت ملی، شناسنامه، گواهینامه، کارت پایان خدمت و گذرنامه می‌توان رای داد و درج مهر در شناسنامه الزامی نیست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، اسماعیل قزل سفلی ظهر امروز _دوشنبه شانزدهم بهمن_ در نشست خبری خود با خبرنگاران در محل سالن شهید قاضی استانداری فارس با اشاره به تشکیل کمیته هفت‌گانه ستاد انتخابات در استان فارس، اظهار کرد: مهم‌ترین و کلیدی‌ترین کمیته این ستاد، کمیته اطلاع‌رسانی است.

وی افزود: بر اساس نظرسنجی صورت گرفته طی دو ماهه گذشته آمارها حاکی از حضور و مشارکت مردم در این دوره از انتخابات است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس اضافه کرد: با توجه به آغاز فرآیند انتخابات از روز پانزدهم مرداد سال جاری با دستور وزیر کشور، این فرآیند در ۳۲ مرحله طراحی شد و در حال حاضر در مرحله نوزدهم هستیم که این مرحله بررسی تأیید صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان است.

قزل سفلی به آمار ثبت‌نام‌کنندگان در استان اشاره و خاطرنشان کرد: تعداد ۲ هزار و ۷۳۹ نفر پیش ثبت‌نام انجام داده‌اند و یک هزار و ۴۹۵ نفر از این تعداد، ثبت‌نام خود را به عنوان داوطلبین دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نهایی داشتند و تعداد ۱۰۰۳ نفر در هیئت‌های اجرایی و ۶۶۸ نفر در هیئت نظارت استانی مورد تأیید قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: در نهایت تعداد ۲۳۹ نفر به تأیید صلاحیت‌ها اضافه شد و ۹۰۷ نفر تاکنون در پانزده حوزه انتخابیه، داوطلب قطعی برای رقابت در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند.

آغاز تبلیغات داوطلبان از روز سوم اسفند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با اشاره به اینکه ۶۱ درصد داوطلبان تأیید صلاحیت شده‌اند، تصریح کرد: این آمار قابل توجهی است؛ چرا که نسبت به دو سال گذشته افزایش یافته و ممکن است تا ۱۹ بهمن که آخرین روز رسیدگی به روند تأیید صلاحیت‌ها است، این میزان افزایش یابد.

قزل سفلی تاکید کرد: لیست نهایی در روز یکم اسفند از سوی شورای نگهبان اعلام خواهد شد.

وی اظهار کرد: انتشار آگهی انتخابات از روز دوم اسفند سال جاری، تبلیغات انتخابات نامزدها و طرفداران آن‌ها از روز سوم اسفند تا ساعت ۸ صبح روز دهم اسفند و آخرین فرصت انصراف داوطلبان ۷۲ ساعت قبل از آغاز رأی‌گیری است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس خاطرنشان کرد: آخرین مهلت تغییر حوزه انتخابیه داوطلبان در روز ۲۵ بهمن است.

۱۴۶ هزار نفر رأی اولی هستند

قزل سفلی تصریح کرد: در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بر اساس جمعیت پنج میلیون و ۱۷ هزار نفری مردم استان فارس، ۳ میلیون و ۷۰۳ هزار نفر فرد بالای ۱۸ سال واجد شرایط رأی دادن هستند.

وی اضافه کرد: تعداد رأی اولی‌های استان فارس ۱۴۶ هزار نفر است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در خصوص برگزاری فرآیند انتخابات استان فارس در کمیته‌های متعدد، اظهار کرد: بنا بر تغییری که در قانون به وجود آمده است با کارت ملی، شناسنامه، گواهینامه، کارت پایان خدمت و گذرنامه می‌توان رأی داد و در انتخابات شرکت کرد و درج مهر در شناسنامه الزامی نیست.

قزل سفلی اظهار کرد: انتخابات در استان فارس به صورت نیمه الکترونیکی برگزار می‌شود و احراز هویت با دستگاه‌های بر خط انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در سطح استان فارس ۳ هزار و ۵۱۴ شعب اخذ رأی پیش بینی شده است که از این تعداد ۲۵۰۵ شعبه ثابت و یک هزار و نه شعبه اخذ رأی سیار و ۲۰۴۷ شعبه شهری و یک هزار و ۴۶۷ روستایی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس اضافه کرد: در برگزاری انتخابات استان فارس تعداد ۸۷ هزار و ۲۵۰ نفر در چهار بخش عوامل اجرایی، فرماندار، عوامل نظارت، عوامل تأمین امنیت صندوق‌ها و هیئت‌های بازرسی حضور آن‌ها سازماندهی شده است.

قزل سفلی افزود: برای اولین بار بر اساس اصلاحیه قانونی هیئت بررسی تبلیغات در استان‌های سطح کشور ایجاد شده است و این هیئت موظف است برابر قانون در روز ۱۹ بهمن ماه فرصت امکانات، برنامه زمان‌بندی از امکانات و تسهیلات دولتی که نامزدها می‌توانند به صورت یکسان و عادلانه استفاده کنند، از آن‌ها بهره ببرند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۵ شبکه تلویزیونی برای تبلیغات داوطلبین پیش‌بینی شده است و تاکنون ۲۰۳ نفر از داوطلبین انتخابات در سامانه صدا و سیما برای پخش انتخابات تبلیغات رسانه ملی ثبت نام داشته‌اند.

تأیید صلاحیت چهار داوطلب برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در ادامه این نشست به تعداد ثبت‌کنندگان داوطلبین مجلس خبرگان رهبری اشاره و تصریح کرد: برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری با توجه به ثبت‌نام ۲۰ نفر در سطح استان، تاکنون تأیید چهار نفر از ثبت‌کنندگان صورت گرفت.

قزل سفلی در پایان با اشاره به دارا بودن پنج کرسی برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری، اظهار امیدواری کرد: انتظار می‌رود تعداد ثبت نام‌کنندگان افزایش یابد.

کد خبر 725913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.