بهره‌برداری از ۱۷ پروژه آموزشی در مازندران همزمان با دهه فجر

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران گفت: همزمان با دهه فجر ۱۷ پروژه آموزشی در استان مازندران در حال بهره‌برداری است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، مهدی استادیان امروز _دوشنبه، شانزدهم بهمن_ در مراسم بهره‌برداری از مدرسه هفت کلاسه شهید فولادی روستای ماکران از توابع شهرستان میاندورود با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای به تکمیل طرح‌های آموزشی دارد، اظهار کرد: در دوره فعالیت این دولت به‌طور میانگین هر روز هشت مدرسه در کشور به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: دولت مردمی طی ۲ سال اخیر این دغدغه را به صورت عملی اثبات کرده است و امروز شاهد بهره‌برداری مدرسه‌ای هستیم که ساخت و تکمیل آن یکی از خولسته‌های جدی اهالی روستای ماکران بوده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران با ابراز خرسندی از اجرای این پروژه عنوان کرد: این مکان آموزشی با تأمین اعتبارات لازم طی ۲ سال اخیر باکیفیت و ایمن به بهره‌برداری رسیده است.

استادیان با اعلام اینکه در مازندران نیز طی ۲ سال اخیر شاهد رشد قابل توجه سرعت اجرا و تکمیل طرح‌های آموزشی بودیم، گفت: با بهره‌برداری از طرح‌های متعدد آموزشی در استان طی ۲ سال اخیر سرانه آموزشی استان با ۵.۲۲ متر میانگین کشور، نزدیک شدیم.

وی ادامه داد: این روند همچنان ادامه دارد و همزمان با دهه فجر ۱۷ پروژه آموزشی استان در حال بهره‌برداری است.

این مسئول با بیان اینکه ۱۷ پروژه با مساحت مجموع ۱۵ هزار و ۵۲۳ متر مربع شامل ۲ سالن ورزشی با زیربنای مجموع یک‌هزار و ۱۷۵ متر مربع، یک سالن چند منظوره با مساحت ۹۰ متر و ۱۴ مدرسه با مساحت مجموع ۱۴ هزار و ۲۵۸ متر مربع است، افزود: بخشی از اعتبارات مورد نیاز این طرح‌ها از بودجه دولتی و بخشی دیگر نیز توسط خیران تأمین شد.

وی خاطرنشان کرد: از این تعداد طرح شش طرح به طور کامل با منابع دولتی احداث شده و ۱۱ طرح دیگر مشارکتی و با همراهی خیران به اجرا درآمد.

کد خبر 725899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.