اتاق بازرگانی در غرب مازندران راه اندازی می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران گفت: راه‌اندازی شعبه‌ای از اتاق بازرگانی مازندران در غرب استان در سفر اخیر استاندار به این منطقه مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، حسن خیریان‌پور امروز _دوشنبه، شانزدهم بهمن_ در بهره‌برداری از پروژه‌های دهه فجر در غرب مازندران با ابراز رضایت بر اجرای پروژه‌های عمرانی در چهل و پنجمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اظهار کرد: این شهرستان از ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه‌ای خوبی برخوردار است.

وی با بیان اینکه زیباترین، جذاب‌ترین، بهترین طبیعت و مسیر جنگلی از عباس آباد به کلاردشت، انهار و رودخانه پرآب و با ۲۵ کیلومتر سواحل زیبای دریای خزر از پتانسیل‌های این شهرستان است، افزود: این ظرفیت‌ها می‌تواند در کنار دشت وسیع، باغ مرکبات و تولید مرغوب کیوی و کشت گلخانه‌ای در کنار جنگل‌های هیرکانی موجب جذب گردشگران و مسافران خارجی بی‌شماری شود.

معاون استاندار مازندران با تاکید بر اینکه در کنار این ظرفیت‌ها آسیب‌هایی نیز خواهیم داشت، گفت: مهندسی رودخانه‌ها و لایروبی آن‌ها ضرورت دارد تا آسیب رودخانه‌ها را در مقابل سیل کاهش دهد.

وی دفن زباله‌ها و وجود ترافیک سنگین شهری را از دیگر آسیب‌های عباس‌آباد عنوان و مطرح کرد: کاهش این ترافیک، تسریع در اجرای کنارگذرها را می‌طلبد.

خیریان‌پور با بیان اینکه عباس‌آباد به عنوان پایگاه انقلابی در غرب استان شناخته شده است، گفت: این شهرستان در کنار ظرفیت‌های مهم فرهنگی، مذهبی و سیاسی، پتانسیل اقتصادی آن بسیار مهم است.

معاون دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران با اشاره به اینکه طی بازدید از ۱۰ واحد تولیدی و صنعتی این شهرستان مشکلات و خواسته‌های صاحبان این واحدها مورد بررسی قرار گرفت، بیان کرد: طی جلسه‌ای مبنی بر رفع موانع تولید به ریاست استاندار مازندران با ۳۰ مصوبه بالغ بر ۸۶ میلیارد تومان در قالب تسهیلات و اعتبار به این واحدها اختصاص یافت.

وی ادامه داد: برای یکی از این واحدهای تولیدی بالغ بر ۸ میلیون دلار سرمایه‌گذاری و ۸۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ریالی مصوب شده و استاندار در آن جلسه تصمیم‌گیری کردند.

خیریان‌پور با بیان اینکه برای سرعت‌بخشی در صادرات اتاق بازرگانی مازندران، راه‌اندازی شعبه‌ای در غرب استان تعیین شد، افزود: همچنین طبق دستور استاندار مازندران مقرر شد زمینی برای ایجاد نمایشگاه دائمی گل و گیاه در عباس آباد در نظر گرفته شود.

کد خبر 725893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.