طرح‌های عمرانی راکد شهرداری قزوین تعیین‌تکلیف شود

عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: پروژه‌های عمرانی راکد شهرداری قزوین تعیین‌تکلیف شود.

فاطمه اشدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین اظهار کرد: در این شرایط که شهرداری قزوین واریزی قابل توجهی در حد افزایش دو برابری رقم مصوب بودجه از محل مالیات بر ارزش افزوده دارد، مدیریت شهری قزوین می‌تواند برای ساماندهی ورودی بلوار آیت‌ الله خامنه‌ای (مد ظله العالی) بابت تملکات، ایجاد و تقویت فضای سبز برای حفظ باغات سنتی برنامه‌ ریزی داشته باشد.

وی با طرح این پرسش که چه میزان از ۳۰ درصد افزایش بودجه سال آینده مربوط به پرداخت حقوق است؟ گفت: با توجه به افزایش حقوق کارگران و کارمندان قطعاً نرخ متورمی را در بودجه این بخش شاهد هستیم و لازم است تا آمار دقیق پرداخت حقوق در بودجه اعلام شود.

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای شهر قزوین همچنین با اشاره به دریافت مبالغ قابل توجهی از ارزش افزوده توسط شهرداری در سال جاری خاطرنشان کرد: بایستی حداقل ۴۰ درصد مبالغ دریافتی صرف هزینه عمرانی شود و گره‌های بزرگی از پروژه‌های عمرانی را بازگشایی کند اما متأسفانه در سال ۱۴۰۲ بیشتر صرف امور جاری هزینه شده است.

اشدری ادامه داد: در این شرایط که واریزی خوب و مؤثری از محل مالیات بر ارزش افزوده که از مهمترین درآمدهای پایدار و مردمی است، داریم که ۱۰۰ درصد محقق می‌شود و رو به افزایش است، مدیریت شهری برای ساماندهی ورودی بلوار آیت الله خامنه‌ای (مدظله العالی) می‌تواند با مطالعات و طرح‌های موجود برنامه‌ریزی داشته باشد.

وی همچنین خواستار تعیین تکلیف شهرداری و ورود مدیریت شهری برای پروژه‌های نیمه‌تمام و بلاتکلیف که توسط اشخاص و گروه‌ها به عهده گرفته شده و هیچ کاری انجام نشده، شد و گفت: قطعاً لازم است مدیریت شهری در این خصوص وارد عمل شود تا بتوانیم برخی از این پروژه‌ها را در سال آینده به بهره برداری برسانیم تا کام مردم از این پروژه‌ها شیرین شود.

نایب‌رئیس کمیسیون اجتماعی، فرهنگی و ورزشی شورای شهر قزوین در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم ارائه خدمات کیفی برخی سازمان‌ها از قبیل اتوبوسرانی و تاکسیرانی شد و گفت: نگاه ما این است که باید از سازمان‌های خدمات‌رسان اتوبوسرانی و تاکسیرانی حمایت کنیم تا خدمات کیفی‌تری را به شهروندان ارائه دهند. همچنین اعضای شورا نیز همراهی و حمایت لازم را در تصویب لوایح اعطای یارانه خواهند داشت.

کد خبر 725882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.