ارزش مبادلات تجاری کشور به ۹۴ میلیارد دلار رسید

رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: در ۱۰ ماهه ارزش مبادلات تجاری کشور به ۹۴ میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، محمد رضوانی‌فر امروز -دوشنبه شانزدهم بهمن- در مراسم افتتاح گمرک تخصصی فرآورده‌های نفتی در شهرک صنعتی پاسارگاد بویین زهرا اظهار کرد: حجم صادرات امسال کشور ۴۰ میلیارد دلار و حجم واردات آن هم ۵۴ میلیارد دلار بود.

وی با اشاره به اینکه با وجود تحریم‌های ظالمانه ۳۰ میلیارد دلار صادرات نفت داشتیم که همین مساله باعث شد تا مازاد تجاری کشور با رقم بالایی مثبت شود، تصریح کرد: با تراز تجاری مثبت و درآمد ارزی در آینده نزدیک ثبت ارز و بهبود شرایط اقتصادی را شاهد خواهیم بود.

رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران به ۱.۵ میلیارد دلار مبادلات تجاری استان قزوین در سال جاری اشاره کرد و گفت: در همین مدت ۵۰۰ میلیون دلار صادرات و یک میلیارد دلار واردات در قزوین به ثبت رسیده است.

رضوانی‌فر بر وجود انبار و گمرک اختصاصی در کشور تاکید کرد و یادآور شد: هم اکنون ۲۲ انبار تخصصی در سطح استان قزوین وجود دارد که با راه اندازی یک گمرک اختصاصی شاهد رونق مبادلات تجاری در آن خواهیم بود.

وی همچنین بر لزوم راه اندازی گمرک اختصاصی آی سی تی در فرودگاه پیام اشاره کرد و ادامه داد: وجود گمرک‌های اختصاصی باعث می‌شود تا استقرار واحدهای همجوار آن هدفمند شده و اعمال سیاست‌ها و رویه‌های تجاری نیز سرعت بگیرد.

رئیس کل گمرک یادآور شد: گمرک تخصصی فرآورده‌های نفتی در شهرک صنعتی پاسارگاد شهرستان بویین زهرا به ۵۰ واحد پیرامونی خود خدمات می‌دهد و یک‌هزار نفر درون آن مشغول به کار هستند.

کد خبر 725875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.