عقب‌ماندگی خراسان شمالی در حوزه راه روستایی ۴ درصد کاهش یافته است

استاندار خراسان شمالی هدف‌گذاری استان را آسفالت کردن تمام روستاهای بالای ۵۰ خانوار عنوان کرد و گفت: عقب‌ماندگی خراسان شمالی در حوزه راه روستایی ۴ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمدرضا حسین نژاد امروز _دوشنبه شانزدهم بهمن_ در جشن نخستین سالگرد تشکیل شهرستان بام و صفی آباد اظهار کرد: شهرستان جدیدالتاسیس بام و صفی آباد با استقرار ادارات، تأسیس شهر بام و تکمیل فضاهای آموزشی و اداری روند پیشرفت را طی می‌کند.

وی با بیان اینکه در شهرستان بام و صفی آباد کشاورزی غالب است، افزود: مهم‌ترین نیاز این شهرستان موضوع آب است لذا توجه خاص به قنوات باید صورت گیرد.

استاندار خراسان شمالی در ادامه گفت: انتقال آب سرانی به شهرستان‌های اسفراین، بام و صفی آباد، بجنورد و شیروان می‌تواند کمک مؤثری در تحول اقتصادی و کشاورزی داشته باشد.

حسین نژاد خاطرنشان کرد: شاهد رشد ۴ برابری افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌ها به نسبت سال‌های گذشته هستیم.

وی به گوشه‌ای از اقدامات شاخص دولت سیزدهم در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: تمام روستاهای استان از نعمت گاز بهره مند شده‌اند و تا سه ماه نخست سال جدید نیز تمام شهرهای استان مجهز به شبکه فیبر نوری می‌شوند.

استاندار خراسان شمالی در ادامه تصریح کرد: تأمین برق، اجرای طرح‌های آبرسانی و راهسازی نیز از اقدامات شاخص انجام شده است.

حسین نژاد بیان داشت: روستاهای بالای ۵۰ خانوار باید از نعمت آسفالت و راه مناسب بهره مند شوند که البته در ابتدای دولت سیزدهم میانگین آسفالت روستایی استان از کشور ۱۲ درصد عقب بود اما در حال حاضر بخشی از عقب ماندگی جبران و به عدد ۸ درصد رسیده است.

وی افزود: عقاید و اعتقادات دینی ما موجب شده تا دشمنان و سلطه گران از هر نوع دسیسه و توطئه‌ای برای کشورهایی چون ایران استفاده کنند اما جایگاه ایران در دنیا ثابت کرده آن‌ها تحمل دیدن ایران قوی را ندارند.

گفتنی است ۴۸ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان در شهرستان بام و صفی آباد افتتاح شد.

کد خبر 725854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.