افتتاح شرقی‌ترین ایستگاه اقلیم‌شناسی تمام خودکار کشور در کوهک سراوان

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان از افتتاح شرقی‌ترین ایستگاه اقلیم‌شناسی تمام خودکار کشور در کوهک سراوان خبر داد.

به‌گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل هواشناسی استان، محسن حیدری اظهار کرد: هم‌زمان با فرارسیدن دهه مبارک فجر و در آستانه چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور فرماندار، بخشدار و دیگر مسئولان شهرستان سراوان، ایستگاه اقلیم‌شناسی تمام خودکار کوهک افتتاح شد.

وی ادامه داد: ایران در نصف‌النهار ۴۴ تا ۶۳.۳ درجه قرار دارد و ایستگاه کوهک تنها ایستگاه اقلیم شناسی تمام خودکار ایران است که در نصف‌النهار ۶۳.۲۴ درجه قرار دارد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: کوهک شرقی‌ترین نقطه ایران و در دو کیلومتری مرز پاکستان قرار گرفته که طلوع آفتاب در کشور ما از این نقطه شروع می‌شود و به سرزمین آفتاب نیز معروف است.

وی گفت: بدون شک اهمیت مرز و مناطق مرزی در هر کشوری بر هیچ‌کس پوشیده نیست، چرا که مناطق مرزی نقش استراتژیک و حساسی در امنیت اقتصادی کشورها دارند و اهمیت تولید دادهای هواشناسی برای امنیت سفرهای تجاری و تبادلات مرزی، مرزنشینان این منطقه بسیار حائز اهمیت است.

حیدری خاطرنشان کرد: ایستگاه اقلیم‌شناسی تمام خودکار کوهک سراوان یکی از پیشرفته‌ترین و به روزترین دستگاه‌های تمام‌خودکار دنیاست که به لطف خدا و حمایت‌های دولت سیزدهم با اعتبار ۳۵ میلیارد ریال افتتاح شد و داده‌های ارزشمند آن در خدمت توسعه پایدار و آمایش سرزمین منطقه خواهد بود.

کد خبر 725804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.