آغاز عملیات آب‌رسانی به شرق و جنوب شهر کرمانشاه

عملیات اجرایی طرح آب‌رسانی به مناطق جنوب و شرق کلان‌شهر کرمانشاه با حضور وزیر کشور آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، احمد وحیدی وزیر کشور صبح امروز _دوشنبه شانزدهم بهمن_ در پنجمین روز دهه فجر، با استقبال استاندار و جمعی از مسئولان استان، وارد کرمانشاه شد.

رضا داوودی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت این پروژه اظهار کرد: این پروژه تنش آبی در قسمت شرق و جنوب شهر کرمانشاه را مرتفع می‌کند.

وی افزود: در این پروژه تأمین آب از ۱۵ حلقه چاه منطقه «ده پهن» صورت می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: آب این چاه‌ها با استفاده از لوله‌های فولادی در مسیری ۹ کیلومتری به جنوب و شرق و پروژه‌های نهضت ملی مسکن کلان‌شهر کرمانشاه منتقل می‌شود.

داوودی اعتبار مورد نیاز این پروژه را ۱۶۰ میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: این اعتبار از محل اعتبارات تنش آبی تأمین می‌شود.

وی مدت اجرای این پروژه را حدود شش ماه دانست و تصریح کرد برنامه داریم این پروژه تا اوایل تابستان سال آینده به بهره‌برداری برسد تا مردم جنوب و شرق کلان‌شهر کرمانشاه مشکلی در تأمین آب در فصل گرما نداشته باشند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه ادامه داد: با افتتاح این پروژه، مشکل آب حدود ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت شهر کرمانشاه مرتفع می‌شود.

افتتاح چند طرح عمرانی، صنعتی و اجتماعی و بازدید از چند طرح دیگر از جمله منوریل، بازارچه‌های عرضه کالا و دو واحدهای بزرگ صنعتی از برنامه‌های سفر یک‌روزه وزیر کشور به کرمانشاه است.

کد خبر 725768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.