انقلاب اسلامی و دهه فجر، دهه امید است

رئیس‌جمهور با بیان اینکه انقلاب اسلامی و دهه فجر، دهه امید است، گفت: آنچه که با اعتقاد، باور، توکل به خدا و اعتماد به نفس پرچم‌داری شد و ملت به دنبال امام (ره) حرکت کردند، یک تحول بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رئیس‌جمهور در آئین اهدای نخستین جایزه ملی روایت پیشرفت که صبح امروز _دوشنبه شانزدهم بهمن_ در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهار کرد: موضوع روایت پیشرفت، بسیار با اهمیت است و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به همه تاکید کردند که باید پیشرفت‌ها بیان و به نسل نو معرفی شود.

وی افزود: عالم باید واقف شود که توانسته‌ایم در پرتو انقلاب اسلامی گام‌های بلندی برداریم. برای آنکه امید در دل‌ها زنده شود و ارتقا پیدا کند و برای اینکه القای ناامیدی و یاس دشمن به شکست کشیده شود، باید دستاوردهای کشور روایت شود.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه انقلاب اسلامی و دهه فجر، دهه امید است، اضافه کرد: آنچه که با اعتقاد، باور، توکل به خدا و اعتماد به نفس پرچم‌داری شد و ملت به دنبال امام (ره) حرکت کردند، یک تحول بود. به تعبیر رهبر انقلاب، امام تحول‌خواه بود.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه جریان مقاومت پس از پیروزی انقلاب اسلامی جلوه دیگری یافت و متحول شد، خاطرنشان کرد: ملت فلسطین ایستادگی در برابر دشمن را دنبال کردند و جنگ سنگ و انتفاضه اول و دوم و سوم به جنگ با موشک تبدیل شد؛ این تحول‌ها به برکت انقلاب اسلامی پیش آمد و پرچمی که امام (ره) برافراشت و نگاه تحولی امام و انقلاب روزبه‌روز علی‌رغم خواست دشمن پیش رفت؛ پیشرفت‌ها به حدی چشمگیر بود که دشمن به‌طور رسمی اعلام کرد فشار حداکثری بر جمهوری اسلامی ایران بی‌اثر شده است.

آیت‌الله رئیسی بیان کرد: دشمن اعلام کرد هیچ‌یک از این فشارها نتوانسته است پیشرفت جمهوری اسلامی ایران را متوقف کند. نه جنگ نه جریان منافقین نه تهدیدها و نه تحریم‌ها ملت ما و قطار پیشرفت را نتوانست از حرکت بازدارد؛ این قطار پیشرفت همواره در حال حرکت بود و هیچ‌گاه از حرکت بازنایستاد. امروز بسیاری از رؤسای کشورها که از پارک‌های علم و فناوری ما بازدید می‌کنند و نوآوری‌ها را می‌بینند، می‌گویند چگونه با این همه محدودیت‌ها توانسته‌اید پیشرفت داشته باشید؟

بیانیه گام دوم انقلاب به ارائه راهکارهایی برای رفع مشکلات کشور پرداخته است

رئیس جمهور بیان کرد: بیانیه‌گام دوم گزارش کاملی است از پیشرفت‌های کشور و ارائه واقعیت‌هایی از انقلاب شکوهمند اسلامی است همچنین این بیانیه ارائه راهکارهایی برای رفع مشکلات کشور است.

وی در همین راستا ادامه داد: این بیانیه یک سند کاملاً دقیق است تا واقعیت‌ها نظاره شود و بدانیم باید در گام بعدی چه باید بکنیم و این برای همه کسانی که در این عرصه تلاش کنند بسیار اهمیت دارد. آنچه مردم ما در انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن ۵۷ برای آزادی قدس و حمایت از فلسطین فریاد زدند، امروز به گفتمان همه دنیا شده است. حقانیت این نگاه و موضع بر همه جهانیان روشن شده است.

بیان پیشرفت‌ها امید را در دل مردم زنده می‌کند

آیت الله رئیسی با بیان اینکه پیشرفت‌های ایران اسلامی به برکت حضور مردم، هدایت‌های رهبر معظم انقلاب و به برکت اراده پولادین جوانان عزیز و زن و مرد ایرانی حاصل شده است، گفت: بیان پیشرفت‌ها امید را در دل مردم زنده می‌کند، دشمن با امپراطوری رسانه‌ای و خبری خود به دنبال معکوس جلوه دادن نقاط ضعف و پیشرفت کشور است.

وی با تاکید بر اینکه دشمن با شایعات و جوسازی و فضاسازی به دنبال بزرگنمایی نقاط ضعف است، خاطر نشان کرد: به طوری که در ذهن برخی، نقاط پیشرفت به عنوان نقاط ضعف تلقی شود. دشمن به دنبال تبدیل کردن امیدها به یاس است؛ قصد دارد رشادت‌ها، ایستادگی‌ها و بسیاری از مظاهر پیشرفت را که در روح و جان و روان جامعه ما وجود دارد را تاریک جلوه دهد. اگر نبودند کسانی که حادثه عاشورا را خوب معرفی کنند و ابعاد آن‌را بیان کنند، معلوم نبود که نسل‌ها و عصرهای بعد از عاشورا مطلع می‌شدند یا خیر.

ماجرای دخالت رژیم صهیونیستی در تغییر روایتگری قضیه فلسطین در پلتفرم‌های پرمخاطب دنیا

رئیس جمهور بیان کرد: در جنگ اراده‌ها، اراده ملت ایران بر مستکبران پیروز شده است و این پیروزی را باید روایت کرد تا آنها روایت نکنند؛ اگر روایت نکنیم، روایت می‌شویم. باید صاحبان فهم و درک، صاحبان سخن و بیان و صاحبان قلم تلاش کنند روایتگری آن‌چنانی که باید بشود؛ چون ما در جنگ روایت‌ها قرار داریم همچنان که در جنگ اراده‌ها هستیم.

وی در ادامه تاکید کرد: در جنگ و ستیز اراده‌ها، اراده ملت ایران پیروز شد اما در جنگ روایت‌ها مثلاً در ماجرای به این واضحی فلسطین می‌بینید که بر همه دنیا واضح است اما روایتگری از این جریان را ببینید که چگونه صورت می‌گیرد. جریان فلسطین را دارند از هفتم اکتبر تحلیل می‌کنند؛ جریان فلسطین از ۷ اکتبر تحلیل نمی‌شود بلکه ۷۵ سال ستم بر ملت فلسطین است یک نقطه آن ۷ اکتبر است.

آیت‌الله رئیسی گفت: جریان صهیونیستی تمام خبرگزاری‌های مؤثر و پلتفرم‌های اثرگذار در دنیا که مشتری زیادی دارند در خدمت گرفت تا روایتگری را تغییر دهد این را من به عنوان خبر می‌گویم که بسیار تلاش کرد تا روایت خود را به جوامع منتقل کند اما از بس که مسأله فلسطین روشن است، نتوانستند کاری کنند. مثل قضیه حاج قاسم سلیمانی است که عکس و اسمش ممنوع است؛ اوایل اینگونه نبود اما بعد دیدند که نام حاج قاسم خودش دارد در دنیا حاج قاسم‌ها تولید می‌کند لذا عکس و سخن و بیان خاطرات از او ممنوع شد.

سخنگوی دولت در این اجلاس با گلایه از روایت نشدن دستاوردها و پیشرفت‌هایی که در ایران اسلامی و با تلاش جوانان نخبه این مرز و بوم به دست آمده است، گفت: امروز کشت فرا سرزمینی در کشورهای دیگر فعال کرده‌ایم اما متأسفانه آن‌را روایت نمی‌کنیم! در حوزه سلامت جز ۱۰ کشور برتر دنیا شدیم و آن‌را روایت نکردیم! امروز ربات جراحی سینا به سایر کشورها می‌فروشیم اما متأسفانه آن‌را روایت نمی‌کنیم!

بهادری جهرمی تاکید کرد که در حوزه‌های مختلف پیروزی‌ها و روایت‌ها داریم و این بار مسئولیت را بر دوش ما سنگین‌تر می‌کند، ترسیم و نمایش واقعیت پیشرفت ایران اسلامی بر دوش ماست و باید آن‌را روایت کنیم.

وی افزود: ایران در حالی با این سرعت در حال حرکت به سوی پیشرفت است که جنگ تمام عیاری علیه ما به راه انداخته‌اند.

به‌گزارش ایرنا؛ جایزه ملی روایت پیشرفت با هدف معرفی برترین آثار هنری و تقدیر از فعالان حوزه روایت پیشرفت به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی تأسیس شده و سال جاری نخستین برگزیدگان خود را خواهد شناخت.

این جایزه در پنج محور کتاب، هنر و رسانه، اندیشه و تبلیغ و فرهنگ عمومی طراحی شده و در هر بخش، بهترین اثر یا فعالیت که روایتی هنرمندانه از پیشرفت کشور در عرصه‌های مختلف ارائه کرده‌باشند معرفی می‌شود.

آئین معرفی برگزیدگان نخستین جایزه ملی روایت پیشرفت دوشنبه ۱۶ بهمن‌ماه با حضور رئیس‌جمهور و برخی از مقامات کشوری و لشکری در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود.

اهدای این جایزه که دبیرخانه دائمی آن در حوزه هنری انقلاب اسلامی دایر شده است، به‌صورت سالانه انجام خواهد شد.

خبر تکمیل می‌شود...

کد خبر 725767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.