بیش از ۱۲ هزار واحد مسکونی در مرحله آماده‌سازی

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: ۱۲ هزار و ۹۷۸ واحد طرح نهضت ملی مسکن در این استان طی هشت ماه سال‌ جاری به مرحله آماده سازی و عقد قرارداد رسیده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۹۰۰ واحد بیش‌تر است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از لرستان و به نقل از روابط‌عمومی راه و شهرسازی لرستان، بهزاد شاکرمی در جلسه شورای مسکن اظهار کرد: در هشت ماه سال جاری ۴۷۷۸ پروانه صادر شده است که ۹۸۲ پروانه نسبت به هشت ماه سال قبل پیشرفت داشته است.

وی افزود: ۴۰۰۳ واحد پی‌کنی شده که نسبت به قبل ۲۷۷۵ واحد بیشتر شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان یادآور شد: همچنین در بحث پروانه‌ها از مجموع ۷۳۳۹ واحد، ۳۹۳۷ واحد پروانه صادر شده است، اما ۴۵۴۶ پروانه بنا به دلایلی که باید در جلسه‌ای تخصصی بررسی شود، صادر نشده است.

شاکرمی در خصوص طرح ۷۱۵ واحدی نیز گفت: در این طرح برای دو بلوک ۴۰ واحدی اسکلت آن به پایان رسیده، اما هنوز پروانه آن صادر نشده است، ۶۷۵ واحد آن با توجه به در پیش بودن سفر رئیس‌جمهور آماده و در همان زمان افتتاح خواهد شد.

وی یادآور شد: ۵۸ هزار و ۱۴۵ واحد در برش دو ساله سهمیه احداث مسکن استان لرستان است که در این برش، ۲۴ هزار و ۸۳۱ واحد تعهد داریم که ۷۳۳۹ واحد را شروع کرده‌ایم.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان ادامه داد: تا پایان سال امکان اینکه به ۱۲ یا ۱۳ هزار واحد برسیم، وجود دارد و با توجه به اینکه در برش استانی عقب هستیم، می‌توانیم تا پایان نیمه اول سال ۱۴۰۳ این عقب‌ماندگی را جبران کنیم.

شاکرمی یادآور شد: طی دوره چهار ساله سهمیه استان در ساخت مسکن ۱۱۶ هزار و ۲۹۰ واحد است که از این میزان، ۴۹ هزار و ۶۶۳ واحد حمایتی، ۲۲ هزار و ۷۳ واحد خودمالک شهری، ۱۶ هزار و ۵۵۴ واحد بازآفرینی شهری و ۲۸ هزار مسکن روستایی است.

وی اضافه کرد: برای ساخت در حوزه حمایتی تاکنون ۴۴ هزار و ۳۲۷ نفر متقاضی واجد شرایط چهار شرط و ۱۱۶ هزار و ۷۷۹ واحد متقاضی سه شرط هستند که برنامه‌ریزی مسکن بر اساس افراد واجد شرایط سه شرط است.

شاکرمی با بیان اینکه شرط چهار به سکونت افراد مربوط است، افزود: به‌طور مثال کسی متقاضی مسکن در خرم‌آباد است، اما ساکن آن نیست، برای این بخش سه هزار و ۲۰۰ هکتار زمین تأمین شده و ۱۷۵۴ هکتار در دست تهیه طرح است، به این‌صورت که ۱۳۱۵ هکتار مربوط به الحاقات و ۴۳۹ هکتار مربوط به شهرک‌هاست.

کد خبر 725739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.