تاکید بر راه‌اندازی صرافی در مرز ماهیرود

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان‌جنوبی با تاکید بر پیگیری‌ها برای راه‌اندازی صرافی در مرز ماهیرود گفت: با توجه به تعاملات و داد و ستدها در گمرک ماهیرود وجود صرافی در مرز گامی مؤثر در راستای رونق هرچه بیشتر مبادلات است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، مرتضی ذاکریان امروز _دوشنبه شانزدهم بهمن_ در نهمین شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی که در مرز ماهیرود برگزار شد، اظهار کرد: با وجود اینکه نسبت به دو مرز دوغارون و میلک، مرز ماهیرود سابقه کمتری دارد و به عبارتی گمرکی جوان است، اما آمار صادرات و ترانزیت استان حاکی اخبار خوش و روند افزایشی است.

وی با تاکید بر اینکه باید بهره‌گیری از روش‌های نوین و به‌روز به موفقیت‌های بیشتری دست پیدا کنیم، ادامه داد: با سیاست‌های دولت سیزدهم و تلاش‌های همکاران گمرک و بازارچه شاهد پویایی در گمرک ماهیرود هستیم.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خراسان‌جنوبی با تاکید بر پیگیری‌ها برای راه‌اندازی صرافی در مرز ماهیرود بیان کرد: با توجه به تعاملات و داد و ستدها در گمرک ماهیرود وجود صرافی در مرز گامی مؤثر در راستای رونق هرچه بیشتر مبادلات است.

وی با اشاره به تعاملات خوب رخ داده در حوزه اقتصادی استان به‌خصوص دستگاه‌های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در استان اظهار کرد: بسیاری از موضوعات با تعامل و وحدت نگاه حل می‌شود.

ذاکریان با تاکید بر اینکه رویکرد اداره کل امور اقتصادی و دارایی در استان رویکرد حل مسئله است، ادامه داد: اتفاقات خوب و امیدبخشی در حوزه اقتصادی داشته‌ایم که همه نتیجه همگرایی و همدلی دستگاه‌ها است.

وی با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی را به عنوان عضو مؤثر دستگاه‌های اقتصادی استان می‌دانیم، تصریح کرد: از منطقه ویژه اقتصادی استان برای حضور در جلسات شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد در استان دعوت به عمل خواهد آمد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه توسعه حاصل پروژه‌های مشترک بین مردم و حاکمیت است، بیان کرد: معتقد هستیم حضور و مشارکت حداکثری مردم در اجرای پروژه‌ها و طرح‌ها در تمام عرصه‌ها از جمله اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه حاکمیت از طریق مقررات‌زدایی توانسته است قوانین را تسهیل کند تا شاهد افزایش مشارکت مردم در امور مختلف از جمله امور اقتصادی باشیم، ادامه داد: مشارکت مردم و حاکمیت در حوزه‌های مختلف است و صادرات برآیند همه این حوزه‌ها است.

اخذ مجوز ورود انواع ماشین‌آلات سنگین و خدمات شهری از ماهیرود

ذاکریان با اشاره به رویکرد دولت سیزدهم در توسعه روابط با کشورهای همسایه عنوان کرد: با توجه به اینکه خراسان‌جنوبی استانی مرزی است باید از این فرصت حداکثر استفاده را برای رونق بیش از بیش صادرات استان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم در مهار تورم توفیقات زیادی داشته است، بیان داشت: در مدت مشابه سال قبل خیلی از کالاها دپو شده بود و قیمت‌ها شبانه‌روزی افزایش داشت، اما اکنون شاهد ثبات هستیم هرچند در امر مهار تورم با نقطه ایده‌آل فاصله داریم، اما تلاش‌های انجام شده را نمی‌توان نادیده گرفت.

مدیرکل اقتصادی و دارایی با اشاره به مصوبات سفر رئیس‌جمهور در سال گذشته به استان افزود: طرح‌های پیشنهادی را با همراهی‌های استاندار داشته‌ایم که در این زمینه سه مصوبه را توانستیم دریافت کنیم که ماه گذشته به استان ابلاغ شده است.

وی عنوان کرد: با اصلاح دستورالعمل اجرایی بند «الف» تبصره ۱۸ در سال‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ واحدهای تولیدی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند از منابع تسهیلاتی تبصره ۱۸ بهره‌مند خواهند شد.

ذاکریان با بیان اینکه در سال گذشته مجوز ورود ماشین‌آلات راهسازی و معدنی از مرز ماهیرود را برای استان اخذ کرده بودیم، گفت: با مصوبه سفر رئیس‌جمهور از این پس واردات انواع کامیون‌های کشنده یدک‌کش، اتوبوس، مینی‌بوس، ون، آتش‌نشانی، حمل زباله و ماشین‌آلات خدمات شهری و کشاورزی از طریق مرز ماهیرود انجام خواهد شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: تأمین سرمایه در گردش ارزان‌قیمت بیش از ۵۰ درصد تسهیلات سال ۱۴۰۱ از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه جهت اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی با معرفی استان در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ نیز برای استان مصوب شده است.

کد خبر 725714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.