رفع تصرف ۵ هکتار از اراضی ملی در فومن

فرمانده انتظامی فومن از رفع تصرف پنج هکتار از اراضی ملی در این شهرستان خبر داد و گفت: متصرف ۴۲ ساله با تشکیل پرونده در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان و به نقل از پایگاه خبری پلیس گیلان، حمیدرضا فیضی با بیان اینکه حفاظت از منابع طبیعی برای آیندگان یک وظیفه همگانی است، اظهار کرد: پلیس با سودجویانی که به منابع طبیعی و ملی دست درازی کنند با قاطعیت برخورد خواهد کرد.

وی افزود: با دریافت خبری مبنی بر تصرف اراضی ملی توسط فردی سودجو در یکی از مناطق حاشیه‌ای شهرستان فومن، تحقیقات پلیس در این زمینه آغاز شد.

فرمانده انتظامی شهرستان فومن با بیان اینکه مأموران پلیس آگاهی در خلال رسیدگی به این پرونده به همراه کارشناسان اداره منابع طبیعی به محل اعلامی اعزام شدند. خاطرنشان کرد: در بازدید از زمین مورد نظر مشخص شد، متهم پنج هکتار از اراضی ملی را به تصرف خود درآورده و به صورت غیرقانونی آن را به وسیله بلوک دیوارکشی و محصور کرده است.

فیضی، از رفع تصرف و جمع‌آوری کلیه آثار تجاوز با حکم قضائی و به استناد تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع خبر داد و تصریح کرد: کارشناسان ارزش تقریبی این اراضی را ۱۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

وی به معرفی متصرف ۴۲ ساله با تشکیل پرونده به مرجع قضائی خبر داد و تاکید کرد: منابع طبیعی میراث ارزشمندی برای آیندگان است.

کد خبر 725605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.