۳۰۰ مددجوی کمیته امداد تیران نیازمند مسکن هستند

رئیس کمیته امداد شهرستان تیران و کرون گفت: ۳۰۰ خانواده تحت پوشش کمیته امداد این شهرستان نیازمند مسکن هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از اصفهان، اردشیر فرخ وند امروز- یکشنبه پانزدهم بهمن- در مراسم تحویل ۱۰ باب مسکن مددجویی کمیته امداد تیران و کرون اظهارکرد: احداث مسکن مددجویی یکی از برنامه‌های کمیته امداد برای افراد تحت پوشش خود بود که ۳۰ باب مسکن در حال احداث است.

وی افزود: ۱۰ باب از این پروژه‌های ساختمانی تحویل متقاضیان و ۱۰ باب دیگر تا پایان سال تحویل خواهد شد.

رئیس کمیته امداد شهرستان تیران و کرون با بیان اینکه مابقی پروژه‌ها در سال آینده تحویل مددجویان می‌شود، تصریح کرد: تاکنون نزدیک به یکصد واحد مسکونی در قالب مسکن محرومین و یا خانه‌های مددجویان به افراد تحت پوشش کمیته امداد این شهرستان شده و ۳۰۰ خانوار دیگر نیز به خانه نیاز دارند.

وی به تسهیلاتی که به مددجویان ارائه می‌شود اشاره کرد و اظهار داشت: دولت به این افراد تا سقف یک میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض و وام ۵۰۰ میلیون ریالی اختصاص داده و تا سقف سه میلیارد ریال نیز وام مسکن دریافت می‌کنند.

فرخ وند با بیان اینکه دریافت این تسهیلات متناسب با نیاز هر مددجو متفاوت است، خاطرنشان کرد: برخی از خانواده‌ها زمین برای احداث منزل را دارند از این جهت به آنان در احداث و تکمیل کمک می‌شود.

وی یادآورشد: مددجویان کمیته امداد برای تقاضای مسکن باید آورده شخصی نیز داشته باشند و تنها برای یتیمان کمک خیرین نیز جذب شده و نیازی به مشارکت فرد نیست.

رئیس کمیته شهرستان امداد تیران و کرون با اشاره به اجاره نشینی برخی از مددجویان نیز اشاره کرد و اذعان داشت: ودیعه مسکن نیز به این دسته از خانواده‌ها اختصاص می‌یابد که اعتبار آن هر سال افزایش می‌یابد.

وی کمک به تهیه مسکن مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی را مهم خواند و گفت: برخی از خیرین در ساخت و تکمیل مسکن این افراد کمک زیادی دارند تا مشکل آنها رفع و بتوانند از نعمت خانه بهره مند شوند.

فرخ وند همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را یکی از اقدامات اساسی در رفع نیاز منزل افراد آسیب پذیر مهم دانست و یادآورشد: خانه دار کردن اقشار آسیب پذیر و نیازمند جامعه کمک بزرگی به تداوم و آسایش زندگی آنان می‌کند.

کد خبر 725598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.