برگزاری مسابقات مهم و بین المللی ورزشی با عنوان «جام صفویه» در اردبیل

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: مسابقات مهم ورزشی و بین المللی با نام جام صفویه در اردبیل برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، محمدعلی پهناور عصر امروز_ یکشنبه پانزدهم بهمن_ در جمع خبرنگاران از برگزاری «جام صفویه» از سال آینده در استان اردبیل خبر داد و اظهار کرد: با حضور وزیر ورزش و جوانان نشان جام صفویه رونمایی و به تأیید و امضای وزیر ورزش و جوانان رسیده است و بر همین اساس از سال آینده مسابقات مهم ورزشی در سطوح ملی، بین‌المللی و جهانی در قالب «جام صفوی» به میزبانی اردبیل برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: برای تحقق این امر باید ظرفیت‌های ورزشی در تمامی رشته‌ها به‌صورت ویژه و تخصصی احصا شده و در یک بسته کامل برای تمامی فدراسیون‌های ورزشی ارسال شود.

پهناور اضافه کرد: تلاش خواهیم تا یک‌سال آینده جام صفویه را در رشته‌های وزنه برداری و فوتسال آغاز کنیم و هر سال رشته‌های مختلفی را به آن اضافه کنیم و در سطح کشوری و حتی بین‌المللی با همکاری فدراسیون‌ها برگزار کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل با اشاره به به دیدار اخیر وزیر ورزش و جوانان با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل بیان کرد: آیت‌الله سیدحسن عاملی در این دیدار خواستار توجه بیش از پیش به توریسم ورزشی و برگزاری مسابقات جهانی و بین‌المللی به میزبانی استان اردبیل شد که امیدواریم با جام صفویه در این راه قدم برداریم.

پهناور در ادامه گفت :۵۷ پروژه نیمه تمام در استان که از بودجه ملی یا استانی و یا هردو هستند که با عنایت ویژه وزیر ورزش و جوانان و استاندار بودجه پروژه‌های ملی با رایزنی‌های صورت گرفته دو برابر شده است که فرصت خوبی برای تکمیل این پروژه‌ها است.

وی بحث مولدسازی را در بحث تأمین بودجه پروژه‌ها مؤثر برشمرد و افزود: برای تکمیل این ۵۷ پروژه بیش از یک هزار میلیارد تومان بودجه لازم است که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، بخشی از آن از دولت و بخشی از طریق بخش خصوصی تأمین شده و در دو سال آینده بیش از نصف این پروژه‌ها تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی در پایان با اشاره به فقر حرکتی افراد در جامعه، خواستار مشارکت شهروندان در ورزش‌های همگانی شد تا از این طریق نشاط و شادابی و سلامت در جامعه افزایش پیدا کند.

کد خبر 725592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.