استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغات کاندیداها جرم است

رئیس هیئت نظارت و بازرسی بر انتخابات استان کرمانشاه گفت:استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغات کاندیداها جرم است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حجت الاسلام محسن مفید امروز یکشنبه _ پانزدهم بهمن _ در همایش پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی- ویژه مدیران و کارکنان ادارات و ارگان‌های دولتی- با اشاره به تفاوت نظام جمهوری اسلامی ایران با سایر نظام‌های دنیا، اظهار کرد: کسانی که در این نظام مسئولیتی برعهده می‌گیرند، هدف اصلی آنها باید همین ترویج روحیه و معارف بلند الهی و دینی باشد و نگاه صرفاً مادی به آن نداشته باشند.

وی تصریح کرد: مسئولینی که با نگاه مادی و برای تثبیت جایگاه خود و یا تیم‌شان از پست و مناصبشان هزینه می‌کنند، بویژه برای بحث انتخابات، علاوه بر اینکه از نظر قانونی مرتکب جرم شده اند، از نظر شرعی هم کاری حرام انجام داده اند.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان کرمانشاه گفت: گاهی یک مسئول ممکن است از امکانات و مناصب دولتی خود برای کارهای مختلفی مانند منافع شخصی و انتخابات استفاده کند و قانون هم تخلف او را نبیند و از مجازات فرار کند، اما از دادگاه عدل الهی که در مقابل شهدا و امام شهدا خواهد بود، خلاصی پیدا نمی‌کند.

وی تاکید کرد: آنچه که در اختیار مسئولین قرار دارد، امانتی است که روی دوش آنها قرار گرفته، لذا باید به نحو احسن از آن نگهداری کرده و به صاحبانش یعنی مردم، نظام اسلامی و امام زمان (عج) باز گردانیم. هر کس غیر از این عمل کند، جایگاهی که گرفته را غصب کرده است.

مفید در ادامه با تاکید بر اینکه مسئولین با توجه به جایگاهی که دارند باید مردم را برای شرکت در انتخابات ترغیب کنند، افزود: مقام معظم رهبری به همه برای پرشور کردن صحنه انتخابات فراخوان داده‌اند تا شاهد حضور حداکثری در انتخاباتی سالم، امن و رقابتی باشیم.

وی تاکید کرد: هرکدام از مسئولین یک زیرمجموعه دارند که باید بستری را برای بصیرت افزایی، ترغیب و تشویق آنها برای شرکت در انتخابات فراهم کنند.

رئیس هیأت نظارت و بازرسی بر انتخابات استان کرمانشاه خطاب به مدیران ادارات و ارگان‌های دولتی گفت: برای پرسنل خود برنامه‌های بصیرتی با دعوت از نخبگان سیاسی برگزار کنید. از طرفی باید فضای ادارات و ارگان‌ها را به گونه‌ای نشان دهید که اگر حتی یک ارباب رجوع هم داشته باشد که برای حضور در انتخابات تردید دارد؛ با دیدن چنین فضایی تردیدهایش کنار برود و برای حضور در انتخابات مصمم شود.

وی در ادامه با بیان اینکه دشمن امروز دنبال ناامید کردن مردم و دلسرد کردن آنها نسبت به انتخابات است، گفت: در ایام انتخابات دشمنان همه ظرفیت‌های رسانه‌ای، فرهنگی، سیاسی و… خود را پای کار آورده اند تا حضور مردم را برای شرکت در انتخابات کمرنگ کنند.

مفید عنوان کرد: انتخابات همواره صحنه نبرد بین انقلاب و نظام سلطه بوده، لذا هرکدام از ما باید به سهم خود سنگری برای محافظت از نظام بسازیم.

کد خبر 725567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.