پیش‌بینی بورس فردا ۱۶ بهمن ۱۴۰۲

انتشار اوراق سپرده ۳۰ درصدی عاملی برای ریزش بازار شده بود در صورتی که به پایان این طرح نزدیک شویم می‌توان گفت بازار به روال تعادلی بر خواهد گشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، قیمت‌ها در بازار روز دوشنبه مجدد نزولی بود بازار بورس در این سال‌ها بدترین بازار برای سرمایه گذاری بوده است، با رشد دلار ریزش کرده و با ریزش دلار هم افت داشت، نمادهای بزرگ بازار با گزارشات بسیار خوب امروز منفی بودند.

شاهد ورود پول جزئی به گروه املاک و مستغلات بودیم به طور مثال ثجنوب پرتقاضا بود.

در گروه خدمات مالی هم نمادهای ثمسکن، ونیرو، وآذر و وثنو بیشترین سطح تقاضا را داشتند.

عمده صندوق‌ها منفی بودند و با منفی بودن صندوق‌های اهرمی در بازار نیزمنفی بودند که احتمالاً بازار فردا هم منفی خواهد بود.

سوت پایان «سود ۳۰ درصد» در برخی بانک‌ها

صبح امروز برخی بانک‌ها (در برخی شعب) در پاسخ به متقاضیان «سپرده‌گذاری با سود ۳۰ درصد»، از پایان اجرای این طرح خبر دادند و این مواجهه باعث «شوکه‌شدن متقاضیان این مدل سرمایه‌گذاری در بازار پول» شد.

پرداخت سود ۳۰ درصد در بانک‌ها از صبح چهارشنبه هفته گذشته در قالب «انتشار گواهی سپرده خاص» شروع شده بود و قرار بود به مدت یک هفته ادامه یابد تا با توجه به «انتظارات تورمی» در جامعه، بخشی از نقدینگی در این قالب، جذب شبکه‌بانکی شود.

بانک مرکزی البته مجوز انتشار این اوراق را در حد ۲۸۰ همت تعیین کرده بود که به نظر می‌رسد، «با توجه به استقبال معنادار مردم از خرید اوراق برای دریافت سود سالانه ۳۰ درصد»، این حجم اوراق در فاصله زمانی کمتر از یک هفته، به فروش رسیده است.

انتشار اوراق سپرده ۳۰ درصدی عاملی برای ریزش بازار شده بود در صورتی که به پایان این طرح نزدیک شویم می‌توان گفت بازار به روال تعادلی بر خواهد گشت.

کد خبر 725563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.