۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵
روز جهانی فیس بوک + تاریخچه

روز جهانی فیس بوک یا اصطلاحا تولد فیس بوک هر سال در ۴ فوریه جشن گرفته می‌شود. این روز در سال ۲۰۰۴ توسط مالک و خالق این برنامه، مارک زاکربرگ رقم خورد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، فیس‌بوک تا به امروز، محبوب‌ترین شبکه رسانه اجتماعی است که نزدیک به سه میلیارد کاربر در شبکه خود ثبت کرده است.

تاریخچه فیس‌بوک

داستان فیس‌بوک در سال ۲۰۰۴ آغاز شد. اما قبل از آن، زاکربرگ Facemash را در سال ۲۰۰۳ زمانی که در هاروارد تحصیل می‌کرد راه اندازی کرد. Facemash یک سرویس آنلاین برای دانشجویان بود تا در مورد جذابیت سایر افراد دیگر قضاوت کنند و نظر دهند. اما آنها Facemash را در عرض دو روز به دلیل نقض سیاست دانشگاه تعطیل کردند. با این حال، زاکربرگ از این تجربه آموخت و در ژانویه ۲۰۰۴ فیس‌بوک را به راه انداخت

این اپلیکیشن در ابتدا توسط دانشجویان هاروارد استفاده می‌شد که می‌خواستند با عکس‌ها و پست‌ها در شبکه‌های اجتماعی حضور پیدا کنند. قابلیت اطمینان و گستردگی آن باعث شد تا این برنامه محبوب شود و بلافاصله پس از موفقیت اولیه، مؤسسه‌های معتبر دیگری مانند ییل و استنفورد نیز به آن پیوستند.

روز جهانی فیس بوک + تاریخچه

تا ژوئن ۲۰۰۴، فیس‌بوک میزبان حدود ۲۵ هزار دانشجو از مؤسسات مختلف بود. موفقیت فیس‌بوک باعث شد مسترکارت، یک شرکت کارت اعتباری، به فیس‌بوک برای تبلیغات پول بپردازد. تا سال ۲۰۰۴، کاربران فیس‌بوک به یک میلیون رسید و تقریباً در این زمان، برنامه بعضی از ویژگی‌های محبوبی را که امروزه می‌شناسیم، مانند دیوار فیس‌بوک، برچسب‌گذاری تصویر و آپلود نامحدود عکس را معرفی کرد.

تا پایان سال ۲۰۰۶، فیس‌بوک شش میلیون کاربر فعال ماهانه داشت. در این دوران تبلیغ‌کنندگان به فیس‌بوک هجوم آوردند تا بازار آنلاین را قبل از اینکه رقبایشان از موقعیت استفاده کنند، به دست آورند.

در ۱۳ جولای، فیس‌بوک برای افراد بالای ۱۳ سال در سراسر جهان باز شد و این آغاز عصر تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی بود. در فوریه ۲۰۱۲، فیس‌بوک عمومی شد و ۱۶ میلیارد دلار جمع‌آوری کرد. به‌تازگی فیسبوک از تغییر نام شرکت مادر خود به متا خبر داد.

۵ واقعیت در مورد فیس‌بوک

سومین سایت پرطرفدار

فیس‌بوک سومین سایت محبوب در سراسر جهان است، درست پس از گوگل و یوتیوب.

I.P.O (عرضهٔ اولیهٔ سهام) فیس‌بوک بالاتر از I.P.O گوگل

گوگل ۱.۹ میلیارد دلار در زمان عرضه عمومی به دست آورد، در حالی که فیس‌بوک ۱۶ میلیارد دلار جذب کرد.

۲۵۰ میلیارد عکس

مردم روزانه ۳۵۰ میلیون عکس در فیس‌بوک آپلود می‌کنند که معادل ۲۵۰ میلیارد عکس است.

هند و فیسبوک

هند در حال حاضر حدود ۲۶۰ میلیون کاربر دارد که بالاترین تعداد کاربران فعال فیس‌بوک در سراسر جهان است.

روز جهانی فیس بوک + تاریخچه

کد خبر 725534

برچسب‌ها