شکسته شدن رکورد ۲۷ ساله تخلیه و بارگیری در بندر امیرآباد

مدیر منطقه ویژه اقتصادی و بندر امیرآباد از شکسته شدن رکورد ۲۷ ساله تخلیه و بارگیری در بندر امیرآباد در دهه فجر سال‌ جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، محمدعلی موسی‌پور امروز _یکشنبه پانزدهم بهمن_ در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه امیدواریم ۲۲ بهمن سال جاری رکورد ۲۷ ساله حوزه تخلیه و بارگیری را در بندر امیرآباد مورد انتظار است، اظهار کرد: ظرفیت عملیاتی در ۲۲ بهمن سال جاری بیش از ۴.۵ میلیون تن خواهد شد که در کل دوران یک رکورد محسوب می‌شود.

موسی‌پور با بیان اینکه بیش از ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی در دولت سیزدهم برای بندر امیرآباد تأمین شده است، افزود: در بخش پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها بین بنادر کشور رتبه اول اختصاص به بندر امیرآباد دارد و بیش از ۵۰ پروژه به صورت هم‌زمان در تراز ملی در این بندر در دست اجرا است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم بیش از ۴۵۰ برنامه عملیاتی با ضریب ۹۸ درصد کارایی این برنامه‌ها عملیاتی شده است‌، تصریح کرد: در این مدت بیش از ۱۷ پروژه مطالعاتی را با دانشگاه‌ها تدوین شده است و چهار پروژه اقتصاد مقاومتی در حوزه اسکلت‌سازی، سیلو، مخازن و کارخانه خوراک و دام، ۱۰۰ درصد محقق شد.

وی با اشاره به اینکه بندر امیرآباد با ۱۵ پست اسکله و ۱۰۶۰ هکتار اراضی پشتیبانی، سریع‌ترین، ارزان‌ترین و ایمن‌ترین بندر در کل حاشیه خزر است، تصریح کرد: تنها بندری که به خط ریلی متصل است بندر امیرآباد است.

موسی‌پور با عنوان اینکه بندر امیرآباد حلقه طلایی کریدور شمال جنوب است، خاطرنشان کرد: ۱۰ انبار با ظرفیت ۷۲ هزار متر مربع، سیلو با ظرفیت ۴۷۰ هزار تن و مخازن روغن با ظرفیت ۸۵ هزار تن در بندر امیرآباد وجود دارد.

کد خبر 725513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.