رشد و بالندگی را نباید به امکانات گره زد

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: رشد و بالندگی را نباید به امکانات گره زد، افراد توانمند و خلاق با کمترین امکانات بیشترین پیشرفت را دارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان، محمد کرمی، امروز_یکشنبه پانزدهم بهمن_ در نشست با دانش‌آموزان نخبه استان اظهار کرد: مجموعه‌های آموزشی با تلاش و جدیت می‌توانند در راستای رشد و پیشرفت استان گام بردارند.

وی با اشاره به اینکه استان سیستان و بلوچستان جوان‌ترین استان کشور است، گفت: با توجه به حضور جوانان و نوجوانان بااستعداد در این استان باید در عرصه‌های مختلف رتبه‌های برتر را کسب کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: نوجوانان و جوانان مستعدی در روستاهای استان هستند و به همین دلیل باید گروه راهبر اصلی برای نخبگان دانش‌آموزی تشکیل شود.

کرمی تصریح کرد: بیشترین قشر بیکار فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها هستند، بر این اساس پالایش رشته‌های دانشگاهی انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه مراکز آموزشی نیروی کارآفرین پرورش دهند، گفت: باید در آموزش و پرورش مهارت محوری مورد توجه باشد.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: در پارک‌های علم و فناوری برای دانش‌آموزان فضای مناسبی مهیا شده است و با این شرایط دانش‌آموزان در فضاهای علمی حضور فعال و مؤثر داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌های اجرایی موظف هستند از توان دانش‌آموزان بهره ببرند، ‏ بیان کرد: حضور دانش‌آموزان یک قدرت عظیمی است که سبب حل بسیاری از مسائل خواهد شد.

کرمی با اشاره به اهمیت مطالعه تصریح کرد: مطالعه در جهش فکری تأثیرگذار است و محصلان به سبب بارش فکری و تحرک ایجاد شده می‌توانند به موفقیت دست پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه نوآوری در موضوعات تحقیقاتی باید مورد توجه باشد، گفت: توانمندی علمی سبب توانمندی در همه عرصه‌ها است.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: دشمنان با جنگ شناختی در تلاش هستند، که اراده‌ها را بشکنند و در دل مردم یاس و ناامیدی ایجاد کنند، زیرا می‌دانند خلاق‌ترین جوان‌ها جوان‌های ایرانی هستند.

وی ادامه داد: بزرگترین ظرفیت‌های ما جوانان و نوجوانان هستند که می‌توانند عامل تحول و تغییر در همه عرصه‌ها باشند.

کرمی با بیان اقدامات صورت گرفته در زمینه معادن، فرآوری مواد خام معدنی، تجارت، کشاورزی، ایجاد نخلستان‌ها و باغ‌های موز تاکید کرد: فعالیت‌های مختلف اقتصادی با عنوان راهیان پیشرفت و بازدیدهای دانش‌آموزی مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به پیشرفت و رشد سریع شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: ما به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مأموریت داده‌ایم که تعاونی‌های دانش‌آموزی را شکل دهند و دانش‌آموزان نیز ارتباط مناسبی با دستگاه‌های اجرایی و بخش‌های تولیدی داشته باشند.

استاندار تصریح کرد: دانش‌آموزان در مورد مسائل استان علاوه بر بیان دیدگاه و نظرات راه حل و انتقاد سازنده ارائه کنند چرا که نقد بدون ارائه راه‌حل نمی‌تواند باعث اصلاح امور شود.

وی گفت: رشد و بالندگی را نباید به امکانات گره زد، افراد توانمند و خلاق با کمترین امکانات بیشترین پیشرفت را دارند.

کرمی با اشاره به ایام پیروزی انقلاب اسلامی گفت: یکی از دلایل این پیروزی انقلاب حضور آحاد ملت ایران در میدان مبارزه بود.

وی یادآور شد: تحریم‌ها فرصتی برای پیشرفت ایران است و در حال حاضر با تمام تحریم‌ها و تهدیدهای مستکبران جهان شاهد پیشرفت ایران هستیم.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: حضور همه ملت در میدان، عامل موفقیت است و ما امروز شاهد هستیم که حرکت‌های آزادی‌خواهان جهان با الگوپذیری از انقلاب اسلامی ایران صورت گرفته است.

کد خبر 725486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.