آغاز عملیات اجرایی طرح تولید شمش طلای معدن خونیک در خوسف

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: با حضور معاون وزیر صمت، عملیات اجرایی طرح تولید شمس طلای معدن خونیک در خوسف آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، احمد آریافر امروز _یکشنبه پانزدهم بهمن_ در حاشیه افتتاحیه طرح تولید شمس طلای معدن خونیک در خوسف اظهار کرد: این طرح هم‌زمان با چهارمین روز از دهه مبارک فجر و با حضور معاون وزیر صمت و رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران آغاز شد.

وی افزود: شرکت زرین معدن خونیک به عنوان بخش خصوصی این واحد فرآوری جوار معدنی را با سرمایه‌گذاری ۶۵۰ میلیارد تومان و ظرفیت تولید سالانه ۴۰۰ کیلوگرم شمش طلا احداث خواهد کرد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، این واحد فرآوری که امروز عملیات اجرایی خود را آغاز کرد، در دهه فجر سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد تا زمینه اشتغال بیش از ۱۵۰ نفر را فراهم آورد.

آریافر تصریح کرد: با احداث این کارخانه تعداد واحدهای فرآوری و استحصال طلای استان به چهار واحد افزایش پیدا خواهد کرد که گامی بزرگ در راستای ایجاد ارزش افزوده و اشتغال در استان خواهد بود.

کد خبر 725475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.