افزایش بهای خدمات مترو و اتوبوس در مشهد

اعضای شورای اسلامی شهر مشهد با افزایش بهای خدمات مترو و اتوبوس در این کلان‌شهر موافقت کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌رضوی، در صدوچهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که امروز _یکشنبه پانزدهم بهمن_ در تالار شهر برگزار شد، لایحه عوارض و بهای خدمات سال ۱۴۰۳ شهرداری مشهد و سازمان‌ها، مؤسسات و شرکت‌های وابسته تصویب شد.

در این جلسه همچنین عوارض و بهای خدمات شرکت بهره‌برداری قطار شهری تصویب شد، بر این اساس بهای خدمات فروش بلیت در سال ۱۴۰۳ با ۲۵ درصد افزایش معادل ۱,۵۰۰ تومان خواهد بود.

شهرداری مشهد مکلف است در صورت تمایل نداشتن مسافران به خرید بلیت الکترونیک (من‌کارت)، به فروش بلیت تک‌سفره (QR) در خطوط قطار شهری اقدام و مبلغ ۲,۰۰۰ تومان از مسافر اخذ کند.

در ادامه بهای خدمات نرخ کرایه و خدمات دربستی، حق‌السهم شرکت‌های فعال در حوزه خدمات حمل‌ونقل درون‌شهری مسافر به صورت دربستی، بهای خدمات صدور و تمدید پروانه فعالیت و اشتغال ناوگان سواری، ون، مینی‌بوس، میدل‌باس و اتوبوس گازوئیل‌سوز، شهریه خطوط مینی‌بوس تحت نظارت به صورت ماهانه، بهای خدمات ساماندهی و نظارت بر حمل‌ونقل عمومی درون‌شهری مسافر و بهای خدمات جابه‌جایی مسافر سازمان اتوبوسرانی به تصویب رسید.

بهای خدمات خطوط روزانه سازمانی و خصوصی برای مسافر در سال ۱۴۰۳ معادل ۱,۵۰۰ تومان خواهد بود که از انتهای فروردین ۱۴۰۳ اجرایی خواهد شد و تا آن زمان تعرفه قبلی پابرجا خواهد بود.

در صورت پرداخت به صورت نقدی، نرخ خدمات معادل ۳,۰۰۰ تومان اخذ می‌شود، همچنین شهرداری مشهد مکلف است در صورت تمایل نداشتن به خرید بلیت الکترونیک (من‌کارت)، نسبت به فروش بلیت تک‌سفره (QR) در خط یک BRT مبلغ ۲,۰۰۰ تومان از مسافر اخذ کند.

در بخش دیگری عوارض و بهای خدمات سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات تصویب شد، عوارض صدور مجوز احداث و نصب تأسیسات شهری ۴۶ درصد، بهای خدمات ماشین‌آلات و تجهیزات از صفر تا ۱۵ درصد و بهای خدمات کارشناسی، فنی و آموزشی از ۱۰ تا ۴۶ درصد افزایش دارد.

همچنین به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده می‌شود، برای افزایش فروش من‌کارت، به عوامل شارژ من‌کارت اجازه فروش در برابر دریافت کارمزد تا سقف ۱۰ درصد قیمت داده شود، این کارمزد نباید موجب افزایش قیمت فروش من‌کارت به شهروندان، بیشتر از سقف افزایش تصویب شده باشد.

کد خبر 725474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.