شایسته‌گزینی از مهم‌ترین اصول دولت سیزدهم است/ در مبارزه با فساد تعارف نداریم

رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهور با بیان اینکه شایسته‌گزینی از مهم‌ترین اصول دولت سیزدهم است که از ابتدا و همواره مورد تاکید آیت‌الله رئیسی قرار دارد، گفت: در مبارزه با فساد و کنارگذاشتن افراد ناکارآمد هیچ ملاحظه و تعارفی نداریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط‌عمومی استانداری کرمان، حجت‌الاسلام حسن درویشیان امروز _یکشنبه پانزدهم بهمن_ در شورای اداری استان اظهار کرد: گفتمان دولت سیزدهم، گفتمان امام راحل و مقام معظم رهبری است و همه سیاست‌ها، برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات باید مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب شکل گیرد و گفتمان دولت مردمی نیز همان است.

وی با بیان اینکه خدامحوری، مردمی بودن، عدالت‌طلبی و فسادستیزی از جمله اصولی است که رئیس‌جمهور هم در احکام مدیران عالی بر آن تاکید دارد و هم در اسناد تدوین شده دولت وجود دارد، افزود: یکی از بسترهای فساد را شفافیت نداشتن و روشن بودن اقدامات، وظایف و فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی دانست.

رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهور تصریح کرد: دولت در این زمینه صورت‌های مالی هزار شرکت را منتشر کرده است، تمام پرداخت‌های به مدیران نیز طبق قانون برنامه ششم باید در سامانه‌های مربوط ثبت و رصد شود.

وی با بیان اینکه شایسته‌گزینی از مهم‌ترین اصول دولت سیزدهم است که از ابتدا و همواره مورد تاکید رئیس‌جمهور قرار دارد، گفت: در مبارزه با فساد و کنار گذاشتن افراد ناکارآمد هیچ ملاحظه و تعارفی نداریم.

درویشیان فرهنگ‌سازی و نظارت همگانی را از اصول دوازده‌گانه دولت دانست و با اشاره به اینکه نظارت همگانی مردمی را باید توجه کنیم و گوش شنوای مردم و نخبگان باشیم، بیان کرد: انتصاب‌ها مبتنی بر تعهد و اعتماد و یکی از راه‌های حفظ این اعتماد، نظارت است که برای هدایت و اشراف مدیران بر مجموعه تحت مدیریتی اوست.

وی با تأکید بر اینکه برخورد قاطع و مؤثر با فساد از دیگر اصول دولت است که رئیس‌جمهور با این پرچم آمده و تاکید دارند جلوی فسادها گرفته شود، ادامه داد: در بحث سهولت فرآیندها، اقدامات فراوانی دولت انجام داده است، صدور مجوزهای کسب‌وکار و حذف امضاهای طلایی، شناسایی مودیان واقعی و فرارهای مالیاتی، حمایت از فعالیت سالم از جمله این اقدامات است.

کد خبر 725462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.