اجرای کشت دیم در ۵۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی مازندران

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای استان مازندران از ۳۱ هزار و ۵۰۰ هکتار با ۷۰ درصد افزایش به ۵۳ هزار و ۴۲۳ هکتار رسیده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، بابک مؤمنی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه خرید گندم از ۶۸ هزار تن در سال ۱۴۰۰ با رشد ۷۴ درصدی به ۱۱۸ هزار تن در سال‌جاری رسید، اظهار کرد: اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای استان از ۳۱ هزار و ۵۰۰ هکتار با ۷۰ درصد افزایش به ۵۳ هزار و ۴۲۳ هکتار رسیده است.

وی با اشاره به اینکه محصولات زراعی در مازندران از سه میلیون و ۲۰ هزار تن در سال ۱۴۰۰ در ابتدای دولت سیزدهم به ۳ و نیم میلیون تن در سال جاری ارتقا پیدا کرد، افزود: استان مازندران در این زمینه به رشد ۱۶ درصدی رسید.

سرپرست جهاد کشاورزی مازندران عنوان کرد: در کشت مکانیزه برنج از ۱۳۰ به ۱۴۰ هزار هکتار و گندم از ۲۳ هزار و ۲۰۰ به ۲۶ هزار هکتار در سال جاری به ترتیب با افزایش ۸ و ۱۲ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ دست پیدا کردیم.

مؤمنی با بیان اینکه در تولید محصولات باغی از سه میلیون و ۱۰۰ هزار تن سال ۱۴۰۰ به سه و نیم میلیون تن در سال ۱۴۰۲ رسید که افزایش ۱۳ درصدی داشته است، یادآور شد: در کشت گیاهان دارویی نیز با افزایش ۲۲۶ درصدی از ۳۰۷ هکتار از ابتدای دولت سیزدهم به یک هزار هکتار در سال‌جاری رسید.

وی با بیان اینکه در امر تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری در سال ۱۴۰۰ در ۲۱۰ هکتار اجرا شد که در سال‌جاری با ۳۵۵ هکتار به ۶۹ درصدی افزایش دست پیدا کردیم، گفت: در مجموع شاخص‌های کشاورزی مازندران نسبت به سال اول دولت سیزدهم به طور میانگین از رشد ۵۳ درصدی برخوردار بوده است.

وی خاطرنشان کرد: اعتبار مرمت و بهسازی آببندان‌های استان از ۲۵ میلیارد تومان سال ۱۴۰۰ به ۹۶.۲ میلیارد تومان در سال‌جاری رسید که ۲۸۵ درصد رشد داشته است.

کد خبر 725436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.