تقارن عید نوروز و ماه رمضان، فرصت مغتنمی برای کمک به نیازمندان است

استاندار کردستان گفت: تقارن عید نوروز و ماه رمضان امسال فرصت مغتنمی برای کمک به نیازمندان است که باید از آن بهره گرفت چراکه در این ماه دل‌ها به خدا نزدیکتر است و انجام امور خیر ثواب بیشتری دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا امروز _یکشنبه پانزدهم بهمن_ در جلسه پویش مشق مهربانی که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: دین مبین اسلام به گونه‌ای تدبیر و طراحی شده است که فقیری در جامعه وجود نداشته باشد و مسئولیت اجتماعی و اقتصادی افراد باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: هرچند با آن چیزی که دین اسلام و قرآن کریم به ما توصیه کرده هنوز فاصله داریم اما ظرفیت‌های بسیاری در جامعه وجود دارد که باید به صورت یک سامانه سیستمی ساماندهی شود.

استاندار کردستان با تاکید بر اینکه ترویج فرهنگ کار خیر، امری ضروری است، ادامه داد: افراد بسیاری در جامعه خواهان کمک کردن هستند و می‌توان با کار جمعی و فرهنگی کمک‌های بسیاری را جمع‌آوری کرد.

زارعی‌کوشا اضافه کرد: نهادهایی همچون بهزیستی و کمیته امداد، افراد نیازمند بسیاری را تحت پوشش خود دارند که می‌توانند با همراهی مردم، کمک‌ها را به دست نیازمندان برسانند.

وی تصریح کرد: حدود ۵۵ هزار نفر کارمند در ادارات استان کردستان مشغول به فعالیت هستند که اگر هر کدام حداقل ماهی ۱۰ هزار تومان به نیازمندان کمک کنند می‌توان بیش از ۵۰۰ میلیون تومان را جمع‌آوری کرد که مبلغ قابل توجهی است.

تقارن عید نوروز و ماه رمضان، فرصت مغتنمی برای کمک به نیازمندان است

استاندار کردستان افزود: از ظرفیت نیروهای نظامی و انتظامی، جامعه کارگری و کارفرمایی، فرهنگیان، اصناف و بازاریان نیز می‌توان در راستای کمک به نیازمندان بهره گرفت.

زارعی‌کوشا ادامه داد: در ایام کرونا با تدبیر مقام معظم رهبری تجربه بسیار موفقی را از کمک‌های مومنانه داشتیم که اگر این نبود بسیار زندگی مردم به سختی می‌گذشت.

وی تصریح کرد: تقارن عید نوروز و ماه رمضان امسال نیز فرصت بسیار خوبی است که باید از آن بهره گرفت چون در این ماه، دل‌ها به خدا نزدیک‌تر است و انجام امور خیر ثواب بیشتری دارد.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: لازم است کمک‌های مردمی که جمع‌آوری می‌شود گزارش کار آن به مردم ارائه شود تا مردم بدانند که کمک‌های آنها در چه راهی صرف شده است.

کد خبر 725421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.